    From: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wycofane pełnomocnistwo
    Date: Tue, 2 Jul 2002 22:19:45 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as.zetosa.com.pl

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message
    news:afsu43$pjs$1@news.tpi.pl...
    > sprawa wygląda tak: (piszę w imieniu znajomego)
    > miałem pełnomocnictwo do pobierania pieniędzy z konta innej osoby.
    > Pełnomocnictwo - jak się okazało - zostało pewnego dnia wycofane (ja o tym
    > nie wiedziałem) i kilka dni później wypłaciłem jak najbardziej legalnie,
    > okazując dowód 2 tysiące zł. Kilka dni później dostałem "zaproszenie" do
    > banku gdzie poinformowano mnie o wycofanym wcześniej a więc przed wypłatą
    > pełnomocnictwie i tak mnie omotali, że podpisałem zobowiązanie do spłaty
    > tych pieniędzy w określonych ratach.
> [...]

    No cóż....

    To bank ponosi zawsze ryzyko wypłaty osobie nieuprawnionej (jeżeli co innego
    jest w regulaminie, to trzeba iść z tym do sądu). Tak więc jak
    pełnomocnictwo zostało cofnięte, stałeś się osobą nieuprawnioną. Wypłata
    dokonana przez Ciebie nie mogła więc wpłynąć na wysokość salda właściciela
    rachunku. Jeżeli nic byś nie podpisywał, to bank nie mógłby żądać od Ciebie
    zwrotu pieniędzy, jeżeli już je "skonsumowałeś" - płaciłby wówczas z własnej
    kieszeni pracownik banku odpowiedzialny za wypłatę.

    A że już zobowiązałeś się do zwrotu, to jest już po fakcie. Można co prawda
    powoływać się na błąd co do treści czynności prawnej, ale to może okazać się
    mało skuteczne.

    Pozdro
    MAX