  • 11. Data: 2023-11-22 15:46:25
    Temat: Re: wyciek danych osobowych
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Takie firmy się bardzo pilnują, bo gdyby im udowodniono coś, to w sumie
    > przeważnie kończy się to bankructwem.

    RODO nakłada na firmy różne obowiązki, ale mało mnie interesuje, że ta
    firma zbankrutuje, interesuje mnie aby dane nie wyciekły.
    Może się okazać, że firma spełnia wszystkie obowiązki RODO, hasła,
    aktualizacje,

    > A w wielkiej? Gminy mają dostęp do całego PESEL przeważnie, natomiast
    > jest to monitorowane i o ile jakieś pojedyncze sprawdzenia pewnie się
    > dadzą przemycić, to na większą skalę wątpię, by się ktoś odważył.

    Tu chodzi o pojedyncze sprawdzenie, ewentualnie z częstotliwością raz na
    miesiąc lub nawet rzadziej.

  • 12. Data: 2023-11-22 16:33:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 15:07:32 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Znam przypadek, gdzie w bloku na ostatnim piętrze zrobiono "ślepe"
    > drzwi, zamontowano drzwi a za drzwiami ściana. Na drzwiach kolejny numer
    > lokalu . Ponieważ skrzynka pocztowa miała puste wolne miejsca, to
    > namalowano ten numer którego nie było i normalnie listonosz wrzucał
    > listy. Spółdzielnia ślepe drzwi zauważyła dopiero po kilku latach.

    No ale kto listy wysyłał?

    "Spółdzielnia" po blokach nie chodzi.
    Chodzi sprzątaczka, czasem jakas ekipa remontowa ... z bardzo rzadka
    jakis pracownik ze spółdzielni.
    I nawet jak pójdzie, to moze na te drzwi nie zwrócic uwagi.

    Tylko jak znam bloki ... gdzie te drzwi zamontowano?
    Raczej nie bardzo jest miejsce..

    J.

  • 13. Data: 2023-11-22 21:34:51
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > A wyciekły, czy to teoretyczna sytuacja?

    Wyciekły.
    Listonosz przyniósł list polecony, prawidłowo zaadresowany. Nadawca
    fikcyjny, nie ma takiego adresu na żadnej internetowej mapie, nie ma
    takiej firmy w rejestrze firm.
    W środku wydruki kolorowe A5:
    Pałacu Kultury z Warszawy
    CH Starej papierni z Konstancina
    Fontanna Neptuna w Gdańsku
    Spodka z Katowic
    Urząd Miasta Augustów

    nic więcej.

  • 14. Data: 2023-11-22 22:01:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 21:34, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > Listonosz przyniósł list polecony, prawidłowo zaadresowany. Nadawca
    > fikcyjny, nie ma takiego adresu na żadnej internetowej mapie, nie ma

    A to było za pobraniem?

    Robert

  • 15. Data: 2023-11-22 23:52:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Listonosz przyniósł list polecony, prawidłowo zaadresowany. Nadawca
    > fikcyjny, nie ma takiego adresu na żadnej internetowej mapie, nie ma
    Jeśli nic nie dołożyłaś, to jest to bardzo niepokojące. Ktoś ma urzędowe
    potwierdzenie lipnych materiałów i może nim się gdzieś posłużyć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-11-23 13:57:57
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > A to było za pobraniem?

    Nie.
    Tylko podpisałam listonoszowi na tablecie.

  • 17. Data: 2023-11-23 14:01:25
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Jeśli nic nie dołożyłaś, to jest to bardzo niepokojące. Ktoś ma urzędowe
    > potwierdzenie lipnych materiałów i może nim się gdzieś posłużyć.

    Ale w tym przypadku nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na dalszy
    rozwój wypadków, bo nie wiem nic, oprócz wydruków nie było nic.
    Trzymam tę kopertę, zaadresowana komputerowo. Nawet znaczka nie ma ten list.

  • 18. Data: 2023-11-23 14:17:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 23.11.2023 o 14:01, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > rozwój wypadków, bo nie wiem nic, oprócz wydruków nie było nic.
    > Trzymam tę kopertę, zaadresowana komputerowo. Nawet znaczka nie ma ten

    Na moją znajomość poczty, nadawca może z dowodem nadania pójść do
    dowolnej placówki poczty i sprawdzić, kto odebrał jego list. Jeśli trafi
    na pracownika, który ma szersze uprawnienia do ZST to powinno mu się
    wyświelić to co napisałaś na tablecie listonosza. Wyszukiwarka
    internetowa chyba tego nie umożliwia
    Innych zagrożeń nie widzę, jeśli tego nadawcy, czy nawet adresu nie da
    się znaleźć w rejestrach internetowych

  • 19. Data: 2023-11-23 14:44:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.11.2023 o 14:17, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > na pracownika, który ma szersze uprawnienia do ZST to powinno mu się
    > wyświelić to co napisałaś na tablecie listonosza. Wyszukiwarka

    A może dostać wydruk? Bo po co mu ta wiedza?

    Robert

  • 20. Data: 2023-11-23 14:47:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.11.2023 o 13:57, Monika Głowacka pisze:

    > Nie.
    > Tylko podpisałam listonoszowi na tablecie.

    Ale te obrazki to pocztówki, czy tani wydruk laserowy. Jaki koszt musiał
    ponieść nadawca, aby te prezenty przygotować?
    Jakiś tekst poza obrazkami?

    Robert