  • 1. Data: 2005-03-29 05:36:50
    Temat: wpis do księgi wieczystej
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    potrzebuję Waszej porady. Sprawa wygląda następująco:

    ojciec i matka wybudowali dom. Mieli wspólność majątkową. Matka
    zmarła
    w 1997 roku nie pozostawiając testamentu. Ojciec (kilka lat po śmierci
    matki)
    darował dom mojej siostrze aktem notarialnym. Mam postanowienie sądu o
    nabyciu
    praw do 1/3 spadku po matce. Nie było sprawy sądowej o podział spadku.
    W księdze wieczystej domu:
    1-szym właścicielem domu był wpisany jedynie mój ojciec,
    a 2-gim jest teraz wyłącznie moja siostra.

    Jak doprowadzić by dopisano mnie do KW jako współwłaściciela domu ?
    Jak odzyskać kawałek domu należny mi jako spadek po matce ?

    Pozdrawiam Pegaz.

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 2. Data: 2005-03-29 05:51:39
    Temat: Re: wpis do księgi wieczystej
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pegaz napisał(a):
    > potrzebuję Waszej porady. Sprawa wygląda następująco:
    >
    > ojciec i matka wybudowali dom. Mieli wspólność majątkową.

    Czyja była ziemia, na której wybudowano dom?

    KG

  • 3. Data: 2005-03-29 07:53:57
    Temat: czyja ziemia ?
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Czyja była ziemia, na której wybudowano dom?

    Ziemia (działka budowlana) należała do spółdzielni mieszkaniowej.
    W 1990 roku spółdzielnia przeniosła prawo do wieczystego
    użytkowania działki i pobudowanego budynku na ojca. W 1998 roku,
    po śmierci matki, ojciec założył księgę wieczystą. A w 2000 roku,
    na wniosek ojca, nastąpiło przekształcenie prawa wieczystego
    użytkowania w prawo własności.

  • 4. Data: 2005-03-29 11:53:11
    Temat: Re: czyja ziemia ?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pegaz napisał(a):
    > Ziemia (działka budowlana) należała do spółdzielni mieszkaniowej.
    > W 1990 roku spółdzielnia przeniosła prawo do wieczystego
    > użytkowania działki i pobudowanego budynku na ojca.

    dlaczego na ojca?
    od kiedy byli małżeństwem?

    KG

  • 5. Data: 2005-03-29 12:48:14
    Temat: ojciec należał do spółdzielni
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > dlaczego na ojca?
    Spółdzielnia przeniosła prawo do wieczystego użytkowania na ojca,
    którym był członkiem tej spółdzielni.

    > od kiedy byli małżeństwem?
    od 1968 roku.