  • 1. Data: 2005-03-28 20:28:31
    Temat: Wygaśnięcie umowy o pracę i zwolnienie lekarskie
    Od: ArekHbt <a...@o...pl>

    Sytuacja jest taka:
    Z końcem lutego skończyła mi się umowa o pracę.
    W połowie lutego rozchorowałem się i do dnia dzisiejszego jestem w
    szpitalu (kilka zwolnień wystawianych po sobie. Została zachowana ciągłość).
    Pytania:
    - czy zgodne z prawem jest wystawienie przez pracodawcę zaświadczenia
    pracy w którym jest napisane, że umowa wygasła z ostatnim dniem lutego?
    - czy dostanę zasiłek choroby za cały okres pobytu na zwolnieniu (mimo,
    że umowa wygasła)?
    - do kiedy powinien zapłacić pracodawca, a do kied ZUS?
    - czy jestem nadal pracownikiem?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc......

  • 2. Data: 2005-03-28 20:53:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ArekHbt napisał(a):
> [...]
    > - czy zgodne z prawem jest wystawienie przez pracodawcę zaświadczenia
    > pracy w którym jest napisane, że umowa wygasła z ostatnim dniem lutego?

    Tak.

    > - czy dostanę zasiłek choroby za cały okres pobytu na zwolnieniu (mimo,
    > że umowa wygasła)?

    Raczej tak.

    > - do kiedy powinien zapłacić pracodawca, a do kied ZUS?

    Pracodawca do trwania stosunku pracy, potem ZUS.

    > - czy jestem nadal pracownikiem?

    Nie.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-03-28 20:58:58
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ArekHbt" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sytuacja jest taka:
    > Z końcem lutego skończyła mi się umowa o pracę.

    Zakładam, że przed rozchorowaniem się zdążyłeś przepracować co
    najmniej 30 dni lub z innych względów nabyłeś prawo do zasiłku
    chorobowego. Dalsze odpowiedzi będą się opierać na tym założeniu.

> [...]
    zaświadczenia
    > pracy w którym jest napisane, że umowa wygasła z ostatnim dniem

    Pracodawca winien wystawić świadectwo pracy (a nie zaświadczenie!), z
    datą ustania stosunku 28.02.2005. Rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło
    z upływem czasu, na który była zawarta umowa o pracę (wygaśnięcie
    stosunku pracy następuje w innych okolicznościach).

    > - czy dostanę zasiłek choroby za cały okres pobytu na zwolnieniu
    (mimo,
    > że umowa wygasła)?

    Tak, do 182 dni zwolnienia lekarskiego.

    > - do kiedy powinien zapłacić pracodawca, a do kied ZUS?

    Do 33 dni zwolnienia lekarskiego w roku kalendarzowym płaci
    pracodawca, potem ZUS. Ponieważ umowa o pracę uległa rozwiązaniu
    28.02.2005, to wynagrodzenie chorobowe (finansowane przez pracodawcę)
    należało się nie dłużej niż do 28.02.2005. Od 01.03.2005 zasiłek
    chorobowy wypłaci ZUS, jeżeli przekazałeś zwolnienie lekarskie do
    zakładu pracy. Ponadto zakład pracy winien wystawić zaświadczenie Z-3
    (konieczne do ustalenia podstawy wymiaru zasiłku chorobowego) i
    przekazać do ZUS wraz ze zwolnieniem lekarskim.

    > - czy jestem nadal pracownikiem?

    Niestety, od 01.03.2005 r. nie jesteś już pracownikiem, ale możesz
    korzystać z zasiłku chorobowego.

    Jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości, chętnie udzielę dodatkowych
    wyjaśnień.

    wa

  • 4. Data: 2005-03-30 08:12:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ArekHbt wrote:

    > Sytuacja jest taka:
    > Z końcem lutego skończyła mi się umowa o pracę.

    > cały okres pobytu na zwolnieniu (mimo, że umowa wygasła)? - do kiedy

    To skończyła się czy wygasła? ;-)
    heh, taka mała rada - nie używaj przy załatwianiu tej sprawy określenia
    "umowa wygasła". To zaciemnia sprawę, ktoś z kim będziesz rozmawiał
    może cię źle zrozumieć.
    Umowa o pracę wygasa w pewnych, konkretnie określonych sytuacjach. Np.
    kiedy pracownik umrze...

    --
    Pozdro
    Massai