  • 1. Data: 2006-01-23 13:18:26
    Temat: wpis do KW
    Od: ellukes <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Oplacilem u notariusza wykonanie niezbednych czynnosci (zebranie i
    zlozenie dokumentow do Sadu) prowadzacych do zalozenia Ksiegi
    Wieczystej. Informacja jest umieszczona w akcie kupna/sprzedazy
    mieszkania na rynku wtornym. Poprzedni wlasciciel - na stale
    przebywajacy za granica - udzielil pelnomocnictwa swojej matce.
    Notariusz zebral dokumenty i wyslal do Sadu. Po okolo 10 miesiacach
    otrzymalem informacje (nieformalną), ze "cos jest nie tak z
    upowaznieniem notarialnym". Okazalo sie, ze w Sadzie prawdopodobnie
    zgubili oryginal, gdyz posiadaja tylko ksero. Nawiazal sie rowniez
    konflikt pomiedzy zdaniem pana referendarza a notariuszem - w swietle
    poprawki do ustawy (nie pamietam paragrafów) przy nabyciu wlasnosciowego
    prawa do lokalu nie jest wymagane potwierdzenie konsula.
    Obecny stan jest nieciekawy: pan referendarz "sie zastanawia", natomiast
    notariusz tlumaczy, ze nie jest pelnomocnikiem i nie moze za mnie
    zalatwiac takich spraw.
    Prosze o porade co mam w tej sytuacji zrobic?

    z gory dziekuje za wszelkie sugestie,
    lukes

  • 2. Data: 2006-01-23 18:33:06
    Temat: Re: wpis do KW
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > zalatwiac takich spraw.
    > Prosze o porade co mam w tej sytuacji zrobic?

    no ale po co w sadzie upowaznienie notarialne ? u notariusza je sie
    tylko okazuje (,,,do aktu okazano...) i w sadzie go nie ma, lub
    przynajmniej nie powinno byc. a jezeli maja ksero i potrzebuja, to im
    wystarczy.

    czekaj na wpis albo odmowe i potem skarz... a co do notariusza to ma
    racje, ze nie jest pelnomocnikiem

    kon