    From: pm<e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wniosek o ustalenie wysokosci alimentow
    Date: Thu, 18 May 2006 12:30:00 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    poniewaz zapewne kazdy sie zastanawia jakie to sa dodatkowe koszty to podam
    przyklad z ostatniego miesiaca:
    jako osoba pracujaca jestem ubezpieczony i moj syn rowniez korzysta z tego
    ubezpieczenia, dlatego ma zapewnione bezplatne korzystanie z programu
    obowiazkowych szczepien, jednak jesli rodzice dziecka zdecyduja sie na
    szczepienie skojarzone kosztuje ono 100 zl, inna rzecz: kupowanie markowych
    ciuchow dla syna (o ktorych to zakupach dowiaduje sie po fakcie), ktore nie moga
    byc okreslanie mianem "niezbednych" (przynajmniej nie w tych kwotach)
    zrozumiale jest, ze jesli rodzice maja duzo pieniedzy to moga pozwolic sobie na
    wysoki standard utrzymania dziecka, wlaczajac w to doplacanie do bezplatnych
    swiadczen medycznych
    piszecie ze wysylac tyle ile bylo ustalone, jednak dla mnie to nie jest takie
    proste kiedy matka dziecka przedstawia mi dodatkowe koszty (ktorych wczesniej ze
    mna nie ustalila) i kazda opozycja z mojej strony konczy sie dyskusja w stylu
    "no co szczedzisz na dziecko?", a kazda taka klotnia bedzie w przyszlosci
    skutkowac utrudnianiem mi kontaktu z nim i niszczeniu mojego wizerunku w jego
    oczach...
    jesli alimenty ustalone bylyby przez sad to mialaby kwote, ktora musialaby
    rozplanowac i poskromic zadze wydawania pieniedzy
    ja wolalbym zeby moj syn mial ze mna dobry kontakt niz byl najlepiej ubranym
    berbeciem w okolicy...
    kwestia polega na tym jak to formalnie zalatwic i jakie beda sie z tym wiazac
    koszty bo jak zapewne kazdy sie zorientowal nie jestem osoba dobrze zarabiajaca...

    -> http://usenet.pomocprawna.info