  • 11. Data: 2004-01-15 22:44:08
    Temat: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
    Od: "Mamak z Galicji" <mamak112@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości
    news:bu3tkt$242$1@topaz.icpnet.pl...

    W czasach chorych kas uczniom i studentom opieka należała się jednocześnie w
    miejscu zamieszkania (zameldowania) i w miejscu nauki.

    Miałem spore przejścia w przychodni. Panie w rejestracji robiły fochy.
    Przyniosłem im odpowiedni kwit z kasy i po sprawie.

    Proponuję udać się do NFZ i wziąć kopie odpowiednich przepisów i z nimi udać
    się do przychodni.

    --
    Mamak z Galicji
    irc: #prk

  • 12. Data: 2004-01-15 23:15:33
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > to już 9 miesięcy? :)

    Taaaaaaaaaaaaaak:-)) Juz zaczyna mi sie marzyć kolejny bejbiś:-)) Ale moze
    na następnym roku studiów, gdzieś między sesjami :-)

    HaNkA

  • 13. Data: 2004-01-17 16:43:31
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, Mamak z Galicji wrote:

    > Proponuję udać się do NFZ i wziąć kopie odpowiednich przepisów i z nimi udać
    > się do przychodni.

    oki,
    tylko, co zwlaszcza powinni wiedziec prawnicy, NFZ dziala nielegalnie ...

    P.
    --
    Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
    http://www.am.torun.pl/~pekasz

  • 14. Data: 2004-01-17 17:09:44
    Od: "casus" <c...@g...pl>

    > oki,
    > tylko, co zwlaszcza powinni wiedziec prawnicy, NFZ dziala nielegalnie ...
    > Piotr Kasztelowicz

    Co Ty opowiadasz Piotrze? NFZ dziala legalnie - znasz przeciez wyrok
    Trybunalu Konstytucyjnego (NFZ niezgodny z konstytucja, ale zgodnie z
    wyrokiem maja czas do 1.1.2005 by zmienic, wiec funkcjonowanie jest zgodne z
    prawem). Niestety, prawde mowiac.:-(

    casus

  • 15. Data: 2004-01-17 20:38:33
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, casus wrote:

> [...]
    > wyrokiem maja czas do 1.1.2005 by zmienic, wiec funkcjonowanie jest zgodne z

    jak znam prawo medyczne i prawo w ogolnosci te nieprawidlowe
    zapisy, ktorych funkcjonowanie moze zagrozic zyciu i zdrowiu
    pacjenta powinny byc przez urzednikow skorygowane bezzwlocznie :)

    Innymi slowy jesli ktos mieszka w mieszkaniu bezprawnie, ma
    kwit od komornika na wyprowadzenie 1.1.2005 to juz w momencie
    posiadanie tego kwitu ma ograniczone prawo korzystania z lokalu
    - nie moze np. wizac na takie mieszkanie kredytu hipotecznego.
    Ja to tak rozumiem ale ciekaw jestem, co powiedza prawnicy.

    Inna sprawa, ze Prof. M. Nesterowicz - prawnik z Torunia
    pisal w swojej ksiazce 'Prawo medyczne', ze pewne zapisy
    ustawy sa niezgodne z konstytucja juz dawno. Dziwie sie,
    ze minister Sikorski, Pan Panas i inni dziwia sie orzeczeniu
    Trybunalu - chyba maja niezbyt madrych prawnikow.

    Pozrowienia

    P.

  • 16. Data: 2004-01-17 22:28:51
    Od: "casus" <c...@g...pl>

    > jak znam prawo medyczne i prawo w ogolnosci te nieprawidlowe
    > zapisy, ktorych funkcjonowanie moze zagrozic zyciu i zdrowiu
    > pacjenta powinny byc przez urzednikow skorygowane bezzwlocznie :)

    owszem, ale w chwili obecnej obowiazuja i nalezy sie im chcac nie chcac
    poddac. Inna sprawa byloby, gdyby doszlo do tragedii i wyrokiem sadu
    stwierdzono by ( czyli udowodniono ), ze ustawa do tego dopuscila. Wtedy
    wyrok Trybunalu Konstytucyjnego zostalby zniesiony natychmiast.

> [...]
    > ze minister Sikorski, Pan Panas i inni dziwia sie orzeczeniu
    > Trybunalu - chyba maja niezbyt madrych prawnikow.

    to wszystko wiemy, ale dalej jestes w bledzie, bo ustawa obowiazuje.

    casus

  • 17. Data: 2004-01-18 19:34:45
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, casus wrote:

    > to wszystko wiemy, ale dalej jestes w bledzie, bo ustawa obowiazuje.

    mozliwe, choc zainteresuje tym moich przyjaciol prawnikow. Moze
    daloby sie cos z tym zrobic przed data 1.1.05 -> to znaczy wyeliminowac
    idiotyczne zapisy "ad hoc"

  • 18. Data: 2004-01-18 19:51:31
    Od: "casus" <c...@g...pl>

    > mozliwe, choc zainteresuje tym moich przyjaciol prawnikow. Moze
    > daloby sie cos z tym zrobic przed data 1.1.05 -> to znaczy wyeliminowac
    > idiotyczne zapisy "ad hoc"
    > Piotr Kasztelowicz

    i co z tego? jedna ustawa jest zniesiona, druga nagle sie wyeliminuje -
    bedzie jeszcze wiekszy burdel niz jest, bo nie bedzie zadnej ustawy. To bez
    sensu. Juz lepiej niech te 2 komisje szybko znajda consensus i przynajmniej
    czesciowo pozmieniaja ustawe juz za chwile. Ale w koncu jakies minimum czasu
    im trzeba.

    casus

  • 19. Data: 2004-01-18 20:14:14
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, casus wrote:

> [...]
    > czesciowo pozmieniaja ustawe juz za chwile. Ale w koncu jakies minimum czasu

    to prawda ale jest watpliwe, ze rozne gremia majace nowe pomysly
    na nowa ustawe znajda konsensus bo musialby sie zdarzyc cud. Co
    wiec mogloby otrzezwic kolejnych "radosnych" ustawodawcow.
    Procesy & procesy tych, ktorzy odpowiadaja za obecny stan
    rzeczy - przed Trybunalem Stanu, prokutura itp. Gdyby nawet szeregowy
    urzednik oddzialu NFZ z Koziolkowic Dolnych zostal skazany za bledna
    decyzje i siedzial w ciupie to otrzezwiloby to jego kolegow.
    Jest to jakis pomysl, inaczej bedzie dokladnie tak, jak napisales.
    Gdy nie ma odpowidzialnosci a wszyscy czuja sie bezkarnie to nie
    ma motywacji do tego aby tworzyc cokolwiek lepszego i bardziej
    odpowiedzialnego. Orzeczenie Trybunalu jest pierwszym krokiem
    na otrzezwienia ale tylko pierwszym

    P.

  • 20. Data: 2004-01-18 21:27:05
    Od: "casus" <c...@g...pl>

> [...]
    > ma motywacji do tego aby tworzyc cokolwiek lepszego i bardziej
    > odpowiedzialnego. Orzeczenie Trybunalu jest pierwszym krokiem

    Nim Trybunal skaze lub nie Lapinskiego to mina 2 lata. NIm sady skaza
    kogokolwiek - podobnie. NIe chce byc zlym prorokiem, ale chyba musi dojsc do
    paru spektakularnych tragedii ( o zgrozo ),aby mozna bylo liczyc na
    przyspieszenie i jakies ruchy ustawowe. Nie znam dokladnie skladu komisji
    ministerialnej - ale 1 osobe z nich znam osobiscie i moge powiedziec, ze ma
    glowe na karku - sama z reszta prowadzi swoj szpital, ktory dobrze
    prosperuje - wiec moze nareszcie ktos powie im, jak i ktoredy to sie je.
    Pomijam, ze sie ciesze, ze moze nie da zdechnac i mojej dyscyplinie:-).

    casus