    From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
    Date: Sat, 17 Jan 2004 21:38:33 +0100

    On Sat, 17 Jan 2004, casus wrote:

    > Co Ty opowiadasz Piotrze? NFZ dziala legalnie - znasz przeciez wyrok
    > Trybunalu Konstytucyjnego (NFZ niezgodny z konstytucja, ale zgodnie z
    > wyrokiem maja czas do 1.1.2005 by zmienic, wiec funkcjonowanie jest zgodne z
    > prawem). Niestety, prawde mowiac.:-(

    jak znam prawo medyczne i prawo w ogolnosci te nieprawidlowe
    zapisy, ktorych funkcjonowanie moze zagrozic zyciu i zdrowiu
    pacjenta powinny byc przez urzednikow skorygowane bezzwlocznie :)

    Innymi slowy jesli ktos mieszka w mieszkaniu bezprawnie, ma
    kwit od komornika na wyprowadzenie 1.1.2005 to juz w momencie
    posiadanie tego kwitu ma ograniczone prawo korzystania z lokalu
    - nie moze np. wizac na takie mieszkanie kredytu hipotecznego.
    Ja to tak rozumiem ale ciekaw jestem, co powiedza prawnicy.

    Inna sprawa, ze Prof. M. Nesterowicz - prawnik z Torunia
    pisal w swojej ksiazce 'Prawo medyczne', ze pewne zapisy
    ustawy sa niezgodne z konstytucja juz dawno. Dziwie sie,
    ze minister Sikorski, Pan Panas i inni dziwia sie orzeczeniu
    Trybunalu - chyba maja niezbyt madrych prawnikow.

    Pozrowienia

    P.
    --
    Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl