  • 1. Data: 2005-09-02 13:03:58
    Temat: wirtualny magister - genialna spraw - a na poważnie ...
    Od: l...@v...pl

    Witam szperając dziś po sieci natragfiłem na ofertę uczelni wyższej, która
    proponuje swoim studentom możliwość kształcenia się w systemie studiów
    internetowych. Zaciekawiony tematem poszedłem krok dalej, oto moje ustalenia:

    - nie trzeba stawić się w szkole na inaugurację roku akademickiego,
    - wszystkie formalności dopełnia się za pośrednictem korespondencji,
    - nie ma wykładów (fizycznych), studenci pobierają sobie skrypty i z tego się uczą,
    - raz na rok organizowane są egzaminy, gdzie podobno trzeba się stawiać w uczelni.

    Moje pytanie brzmi, czy nasza ust. o szkolnictwie wyższym przewiduje taką
    możliwość, tj. zorganizowania całego kierunku studiów w systemie nazwijmy go
    internetowym - nie mylić z eksternistycznym ?

    Bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości w temacie.

  • 2. Data: 2005-09-02 13:56:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    l...@v...pl napisał(a):
    > Zaciekawiony tematem poszedłem krok dalej, oto moje ustalenia:

    ROTFL :) Prawdziwy śledczy z Ciebie, nie ma co :) Szczególnie, że studia
    tego typu są organizowane w Polsce już od dobrych 2 czy 3 lat :)

    > - raz na rok organizowane są egzaminy, gdzie podobno trzeba się stawiać w uczelni.

    Zazwyczaj egzaminy są organizowane dwa razy w roku.

    > Moje pytanie brzmi, czy nasza ust. o szkolnictwie wyższym przewiduje taką
    > możliwość, tj. zorganizowania całego kierunku studiów w systemie nazwijmy go
    > internetowym - nie mylić z eksternistycznym ?

    To właśnie jest system eksternistyczny. Ustawa nie mówi nic o tym, że
    eksternistycznie, znaczy na uczelni, a nie przez internet.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-02 19:16:31
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:1116.000008d2.43184dbe@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <l...@v...pl> napisał/a:
> [...]
    > która proponuje swoim studentom możliwość kształcenia się w systemie
    > studiów internetowych. Zaciekawiony tematem poszedłem krok dalej, oto

    Co to za uczelnia jest? Uniwerek jakiś? Możesz linkiem rzucić? Może być na
    priv.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Dowcip, który jest tylko dowcipem, nie jest dowcipem
    /Hugo Dionizy Steinhaus/

  • 4. Data: 2005-09-02 19:49:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Xena napisał(a):
    > Co to za uczelnia jest? Uniwerek jakiś? Możesz linkiem rzucić? Może być na
    > priv.

    np. UW, Politechnika Warszawska, SGH, i praktycznie każda większa
    uczelnia, a jest ich cała masa

  • 5. Data: 2005-09-04 08:41:12
    Od: l...@v...pl

    Mój błąd z tematem, albowiem do tej pory myślałem, że system eksternistyczny
    jest wyłącznie w wyjątkowych przypakach możliwy do realizacji, że nie można
    całego kierunku zorganizować w taki właśnie sposób, jednak teraz czytałem nową
    ustawę o szkol.wyższym i tam wszystko jest do jednego worka wrzucone łącznie z
    systemem eksternistycznym, więc studia "internetowe" są możliwe zgodnie z prawem.