  • 31. Data: 2004-01-16 12:44:56
    Temat: Re: winxp OEM + plyta glowna
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    > Prszoe zwrocic uwage, ze problem jest "stawiany na glowie".
    > Licencja jest na program i jest dla uzytkownika ktory kupuje
    > SPRZET.
    >
    > A uzytkownik kupuje KOMPUTER i nie obchodzi go, co jest w srodku
    > (jesli chodzi o numery seryjne i.t.p.)
    > To polska specjalnosc, ze kazdy chce wiedziec dokladnie co w kompie jest..
    >
    > Komputer nie przestaje byc w siwetleprawa tym samym komputerem,
    > gdy mu sie lyte glowna na inna zmieni niezaleznie czy na warunkach
    > gwarancji, czy nie. To sie nazywa MODERNIZACJA sprzetu.

    Kurde w sumie masz rację :)

    Wszystko zależy od tego jak się rozumie ideę OEM. Mi się wydaje że jest to swego
    rodzaju "premia" do zakupionego sprzętu. Właśnie TEGO konkretnego sprzętu. Coś
    jak promocje w komórkach, że przez rok masz dodatkowe minuty gratis etc.

    Chyba jest tu zwykła kolizja między rozumowaniem sprzedawców, a prawodawców...

  • 32. Data: 2004-01-16 12:57:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    szwaczu rzecze:
    > Wszystko zależy od tego jak się rozumie ideę OEM. Mi się wydaje że jest to swego
    > rodzaju "premia" do zakupionego sprzętu. Właśnie TEGO konkretnego sprzętu. Coś

    To nie jest premia, lecz dolegliwość.
    Premię w OEM dostaje jedynie dystrybutor sprzętu i zarabia producent softu, klient
    dostaje po kieszeni.
    Umowa OEM jest pomiędzy nimi i klient ma ją głęboko w dupie co sobie tam firmy
    postanowią.

    Póki co w Polsce obowiązuje prawo stanowione przez Sejm a nie firmę M$ i jedyne
    czym jest pisanie przez nich bzdur, że "udzielają licencji" to zwykłe oszustwo
    i naciąganie nieobytych klientów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 33. Data: 2004-01-16 12:59:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szwaczu wrote:

    > Kurde w sumie masz rację :)

    Nie wiem czy mam racje...

    Ale cos mi w paimeci "swita" ze ten OEM do "elementu"
    to wlasnie stad, ze MS laskawie pozwala sprzedac OEM przy modernizacji
    sprzetu...
    Bo przeciez licencja pozwala na zainstalowanie i uzywanie na komputerze, a
    nie na myszce...
    Po drugie gdzies znow czytalem (och ta pamiec..) ze nie dotyczy to
    podzespolow niemontowanych "w komputerze" a wiec myszek i klawiatur np.

> [...]
    > gratis etc.
    >
    > Chyba jest tu zwykła kolizja między rozumowaniem sprzedawców, a

    Jak mowila Mila Pani w US (ja spotykam tam same mile Panie)

    "Kazdy odpowiada za siebie". Ja bym po prostu po wymiaine plyty
    nadal uzywal gdybym mial taki OEM "z kmputerem kupiony".

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 34. Data: 2004-01-16 18:49:11
    Od: Paweł<p...@p...pl>

    Ostatnio pojawił się numer specjalny Chip Biuro (prawie) za darmo.
    Jest wyjaśnienie odnośnie OEM. Polityka Microsoftu jest aktualnie
    taka, że OEmmozna kupic tylko z częścia którą montuje się wewnątrz
    komputera. A więc nie z myszką. Oczywiście (jest to tam też
    napisane) sprzedawca może sprzedać OEMa bez niczego ale to
    własnie klient odpowiada za zakup przed US lub przed instytucją
    kontrolującą legalnośc oporgramowania.
    Za to że kupiłeś OEMa samego lub tylko z myszka nie odpowiada
    sprzedawca tylku ten co kupił.

    I ważne jest że jak się kupi OEM to na terj samej fakturze musi być
    równiez zaznaczona część z którą się kupowało.

    A jeśłi chodzi o te sprawy z płytą głowną to już wyjaśniam. Windows
    XP podczas rejestracji przekazuje dane o płtycie głownej (chociaż jest
    kupiony z inną częścią). I na przykład jak się zmiania płytę główną nie
    można już ponownie zarejestrowac wINDOWSA.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 35. Data: 2004-01-17 11:39:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > kupiony z inną częścią). I na przykład jak się zmiania płytę główną nie
    > można już ponownie zarejestrowac wINDOWSA.

    Panie Pawle...
    Naprawde nigdy w zyciu niemialem takiego OEM-a.
    Naprawde jest w licencji napisane ze nie wolnow ymieniac plyty glownej ?

    Boguslaw

  • 36. Data: 2004-01-17 22:15:21
    Od: "geiger" <g...@p...srem.pl>

    > XP podczas rejestracji przekazuje dane o płtycie głownej (chociaż jest
    > kupiony z inną częścią). I na przykład jak się zmiania płytę główną nie
    > można już ponownie zarejestrowac wINDOWSA.

    naturalne pytanie - czy trzeba w takim razie rejestrowac ??? ;d bo xp pro
    ktorego mialem do rejestracji jakos specjalnie nei zmuszal ;d