  • 1. Data: 2004-01-15 12:21:48
    Temat: winxp OEM + plyta glowna
    Od: "geiger" <g...@p...srem.pl>

    Witam !
    Babka na infolinii microsoftu powiedziala mi, ze system windows xp w OEMie
    przypisuje sie do plyty glownej i jezeli zmienie plyte to strace licencje
    .... przeciez to chore ... co Wy na to ?

    pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2004-01-15 12:28:55
    Temat: Re: winxp OEM + plyta glowna
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    01/15/2004 01:21 PM | geiger:
> [...]
    > przypisuje sie do plyty glownej i jezeli zmienie plyte to strace licencje
    > .... przeciez to chore ... co Wy na to ?

    czy przypadkiem nie na tym polega sprzedaz oprogramowania OEM, ze jest
    ono zwiazane ze sprzetem?

    --
    pozdrawiam, |<ońrad |<arpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl

  • 3. Data: 2004-01-15 12:32:28
    Od: "geiger" <g...@p...srem.pl>

    a dlaczego akurat z plyta glowna ;d

  • 4. Data: 2004-01-15 12:34:29
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "geiger" <g...@p...srem.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | przypisuje sie do plyty glownej i jezeli zmienie plyte to strace licencje
    | .... przeciez to chore ... co Wy na to ?

    1. Ma racje pod warunkiem ze licencja OEM byla zwiazana z plyta a nie z
    innym istotnym skladnikimem sys.komp. Jak kupowales komp to za OEM Windy
    placiles wtedy tyle ile to kosztowalo w pudełku czy "troche mniej"

    Mozesz:
    2. kupic plyte z OEM windy
    3. Kupic dowolna plyte a do tego np myszke/klawiature microsoftu z wersja
    OEM windowsow (ostatno gdzies widzialem taka promocje)
    Wtedy nawet jak znowu bedziesz cos zmienial nie bedzie problemu a a myszki
    klawiatury raczej sie nie zmienia

  • 5. Data: 2004-01-15 12:36:38
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > czy przypadkiem nie na tym polega sprzedaz oprogramowania OEM, ze jest
    > ono zwiazane ze sprzetem?

    No właśnie. Czy polskie przepisy regulują dokładnie do czego jest
    przywiązany OEM? Bo jeżeli do sprzętu komputerowego, to równie dobrze może
    to być myszka... Podobno któryś ze sądów wydał taki wyrok..

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2004-01-15 12:47:18
    Od: "geiger" <g...@p...srem.pl>

    baba powiedziala, ze mysz moge wywalic i zmienic na nowa (nawet jezeli to
    ona byla tym istotnym elementem komputera podczas zakupu windy), ale plyta
    glowna musi byc ta sama - inaczej trace licencje - po prostu nie mozna
    wymieniac plyty glownej w swoim kompie ;d chore

  • 7. Data: 2004-01-15 12:49:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    geiger rzecze:

> [...]
    > przypisuje sie do plyty glownej i jezeli zmienie plyte to strace licencje
    > ..... przeciez to chore ... co Wy na to ?

    A my na to, że babka oszukała Cię i M$ próbuje wyłudzić od Ciebie pieniądze.
    Nie daj się zrobić na frajera.

    Zobacz sobie na link z mojej stopki.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

  • 8. Data: 2004-01-15 12:52:37
    Od: "geiger" <g...@p...srem.pl>

    > http://www.sti.org.pl/oem.htm

    dzieki
    juz lookam !

  • 9. Data: 2004-01-15 13:18:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    | wrote:

    > 01/15/2004 01:21 PM | geiger:
    >
    > czy przypadkiem nie na tym polega sprzedaz oprogramowania OEM, ze jest
    > ono zwiazane ze sprzetem?

    A co rozumiesz przez SPRZET ?

    Czlowiek nie kupil "paru sprzetow" lecz kupil KOMPUTER.
    komputer WYPRODUKOWANY dla niego specjalnie i na te okazje
    dostal WInXP - DO KOMPUTERA.. a nie do plyty glownej..

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-01-15 13:21:05
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    01/15/2004 02:18 PM | bosz:
    > Czlowiek nie kupil "paru sprzetow" lecz kupil KOMPUTER.
    > komputer WYPRODUKOWANY dla niego specjalnie i na te okazje
    > dostal WInXP - DO KOMPUTERA.. a nie do plyty glownej..

    W takim wypadku logicznie rzecz biorac byloby jeszcze gorzej, bo wymiana
    *jakiegokolwiek* podzespolu moglaby byc pretekstem do zabrania licencji.

    --
    pozdrawiam, |<ońrad |<arpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl