  • 1. Data: 2002-11-29 15:53:09
    Temat: wgląd do dokumentów a ksero
    Od: k...@p...onet.pl

    Przed przyjęciem rozliczenia kosztów budowy nowego mieszkania musiałem zapoznać
    się z kosztorysem powykonawczym. Jest tego kilkanaście stron tabel i wyliczeń.
    Prezes spółdzielni zabronił!!! dokonywania i udostępnienia kserokopii
    zainteresowanym inwestorom, twierdząc, że możliwy jest tylko wgląd w siedzibie
    sp-ni. Zezwala też na robienie notatek, nawet przepisywanie.

    Czy istnieje jakaś prawna możliwość zmuszenia go do wydania pracownikom
    zezwolenia na kserowanie materiałów, które i tak są jawne? Nawet na koszt
    zainteresowanego?

    Karol

  • 2. Data: 2002-11-29 18:40:15
    Temat: Re: wgląd do dokumentów a ksero
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    siedzibie
    > sp-ni. Zezwala też na robienie notatek, nawet przepisywanie.

    Olej taką spółdzielnię. Na pewno ma coś do ukrycia.
    Najczęściej chodi o uniemożliwienie pokazania rozliczenia osobie, która
    mogłaby wszystko sprawdzić..

    Pamietaj, że inwestujesz kupę kasy. Wszelkie wątpliwości powinienieś
    interpretować jako próbę oszukania cię i wyłudzenia Twoich pieniędzy!!!

    > Czy istnieje jakaś prawna możliwość zmuszenia go do wydania pracownikom
    > zezwolenia na kserowanie materiałów, które i tak są jawne? Nawet na koszt
    > zainteresowanego?

    W rozsądnym czasie - nie.

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2002-11-29 22:36:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A zdjęć robić też zabronił? Włóż do aparatu niskoczuły film. Dobra lampa
    błyskowa i kilka chwil w laboratorium. Będziesz miał odbitki na zdjęciach.
    Chciałbym widzieć ich miny! Najlepiej idź, jak nie będzie Prezesa i
    wytłumacz, że zabronił kserować, a ty tylko robisz zdjęcia. Moim zdaniem,
    jak się uwiniesz, to zanim zaprotestują, dokumentację będziesz miał na
    filmie. Sprawdź tylko, czy nie ma zakazu fotografowania.

    A tak na poważnie, to napisz do nich pismo, że jesteś akurat chory na grypę
    i prosisz o przesłane jednej kserokopii za zaliczeniem pocztowym (koszty
    kserokopii), bo chciałbyś się zapoznać, a nie możesz. Ciekawe co odpiszą?

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3