  • 1. Data: 2002-11-29 16:01:12
    Temat: Świadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!!
    Od: "JohnBlack" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Pracowałem w dużej firmie telekomunikacyjnej no i nastały ciężkie czasy dla
    komórek bo zaczęli zwalniać b.dużo ludzi (tzw. cięcia budżetowe &#8211; ten UMTS
    dużo kosztuje). Nie robią tego jednorazowo żeby nie wyglądało to na
    zwolnienia grupowe, tylko po 5-10 osób dziennie z różnych działów. (ponoć ma
    być ostatecznie zwolnionych 800 osób). No i padło również na mnie.
    Pewnego dnia zostałem zaproszony do dyrektora i tam w towarzystwie mojego
    kierownika i jakiejś kobieciny od zatrudnień zaczęło się straszenie czego to
    mi nie powypisują w świadectwie pracy, i że będę miał wielkie problemy ze
    znalezieniem pracy jeśli nie zwolnię się sam za porozumieniem stron
    (oczywiście nie wspomnieli, że pozbawiają mnie wszelkich świadczeń m.in.
    lekarskich i możliwości do zasiłku przez najbliższe 3 miesiące). Ja jednak
    nie zgodziłem się na to i dostałem wymówienie (podstawa prawna: art. 30 1pkt
    2 Kodeksu Pracy) z argumentami przy pomocy, których można byłoby zwolnić
    każdego pracownika. W związku z tym złożyłem Pozew do sądu o zmianę
    charakteru zwolnienia i odszkodowanie.
    W trakcie pracy przeszedłem kilka szkoleń i podpisywałem "lojalki" i teraz
    mam problem bo powiedzieli mi, że jak bym sam się zwolnił to nie musiałbym
    zwracać kosztów tych szkoleń. A teraz nie chcą wydać mi świadectwa pracy
    dopóki nie zwrócę kosztów (a ja nawet nie miałbym z czego tych szkoleń
    spłacić &#8211; teraz jestem bezrobotny) - czy mogą tak postępować tzn. nie wydać
    mi świadectwa pracy?
    A drugie pytanko - to czy mam szansę na wygranie sprawy w sądzie? Niestety
    nie stać mnie na prawnika, oczywiście firma ma swoich prawników. :(
    Proszę o pomoc i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-11-29 21:07:10
    Temat: Re: Świadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!!
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    JohnBlack napisa_(a):
    > Nie robią tego jednorazowo żeby nie wyglądało to na
    > zwolnienia grupowe, tylko po 5-10 osób dziennie z różnych działów. (ponoć ma
    > być ostatecznie zwolnionych 800 osób).

    i tak bierze się pod uwagę 3 miesiące

> [...]
    > spłacić &#8211; teraz jestem bezrobotny) - czy mogą tak postępować tzn. nie wydać

    Nie, muszą je wydać.
    Proponuję skargę w PIP

    KG

  • 3. Data: 2002-11-29 21:44:46
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Robią Cie w bambuko i próbuja zastraszyć. Szczerze mówiąc to p...szą
    straszne kocopały. Właśnie przez to, że to oni Cie zwalniają, to nie moga
    się domagać żadnego zwrotu poniesionych kosztów. Toz to absurd. NIe dawaj
    się i nie wierz w ani jedno ich slowo. W razie czego wal tutaj - cos
    wymyślimy :-)
    Fajnie byłoby podac też te sprawy do publicznej wiadomości - negatywne
    publicity to jest cos, czego taka fima bardzo nie chce. Oczywiscie postrasza
    Cie pozwem o znieslawienie itp, ale olej - dopoki mowisz prawde to moga Ci
    skoczyć.
    Przepraszam za kolokwialny jezyk, ale troche sie wzburzylem. Co za rzadkie
    chamstwo...

    Depi

  • 4. Data: 2002-11-29 23:23:44
    Temat: Odp: Świadectwo pracy i Pozew - problem, pomóżcie !!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as8n2q$5dt$...@n...tpi.pl...
    > Robią Cie w bambuko i próbuja zastraszyć.
    zgadza się ,nigdy nie zwalniaj się sam, lepiej jak zrobi to zakład a w tych
    okolicznościach oni doskonale wiedzą strasząc,że to zostanie podciągnięte
    pod grupowe.

    Sandra