  • 1. Data: 2002-11-29 12:54:25
    Temat: Wlasnosc hipoteczna.
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    No wlasnie. co to jest, i co oznacza dla qpujacego mieszkanie w wiezowcu.
    Moge dodac iz nie jest to mieszkanie spoldzielcze a zarzadzene przez
    wspolnote mieszkaniowa.
    TIA

  • 2. Data: 2002-11-30 21:33:58
    Temat: Re: Wlasnosc hipoteczna.
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "tom" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No wlasnie. co to jest, i co oznacza dla qpujacego mieszkanie w wiezowcu.
    > Moge dodac iz nie jest to mieszkanie spoldzielcze a zarzadzene przez
    > wspolnote mieszkaniowa.
    > TIA

    Trafiłem na post przypadkowo i nie jestem fachowcem od prawa ale skoro nikt
    nie chce odpowiedzieć to powiem co wiem albo mi się wydaje że wiem. Wydaje
    mi się że chodzi o tzw. wydzielony lokal mieszkalny co oznacza że ma wpis do
    księgi wieczystej i współudział w części wspólnej nieruchomości i gruntu.
    Jest to tzw. pełna własność w odróżnieniu od spółdzielczego prawa
    własnościowego gdzie nie masz udziału w gruncie, części wspólnej i księgę
    wieczysta możesz mieć założoną tylko dla lokalu z przed 26 kwietnia
    2001(kurde coś w prawie mieszkaniowym znowu się zmienia na dniach była jakaś
    nowelizacja). Nie ma własności hipotecznej tylko hipotekę można ustanowić na
    nieruchomości wpisanej do księgi wieczystej bo ona nie bierze się sama z
    siebie. Ustanawia się ją jak bierzesz np. kredyt w banku pod zastaw
    mieszkania i polega to na umieszczeniu wpisu w księdze że w przypadku
    niespłacenia nieruchomość jest obciążona długiem i odsetkami. Kupując taki
    lokal z hipoteką przejmujesz również dług.
    Jeśli kupujesz takie mieszkanie trzeba sprawdzić w księgach wieczystych czy
    tzw. hipoteka jest czysta ale lepiej zdaj się na fachowca i odżałuj na
    prowizje dla licencjonowanego pośrednika on to sprawdzi i nie tylko to.
    Opłata za zakup takiego mieszkania jest trochę wyższa ba płacisz za opłaty
    sądowe i wpisy do ksiąg wieczystych. Złożyłem wniosek do spółdzielni o
    przekształcenie spółdzielczego prawa własności w wyodrębnioną własność
    lokalową tzn. lokal o którym piszesz stąd te informacje.

  • 3. Data: 2002-12-01 01:32:20
    Od: "tom" <e...@p...onet.pl>

    "W koncu sie doczekalem choc minal wiek.
    Dzieki za odpowiedz. Potwierdza to moje dane, a pytanie bylo stad ze
    fachoweic czyli licencjonowany posrednik udzielil mi tej odpowiedzi w takiej
    formie ze zaczalem miec watpliwosci czy mowi prawde. Mysle ze teraz troche
    spokojniej podejde do tej sprawy i qpna mieszakania, ale bynajmniej ksiege
    sprawdze sam.
    Pozdrowienai.