  • 11. Data: 2007-06-28 10:26:20
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty - przestepstwo?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:p99cl4-v2l.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Wiesz, jak dla mnie normą jest, żeby odsyłać korespondencję do byłego
    > lokatora z adnotacją "adresat nieznany" lub "adresat wyprowadził się".
    > Więc w takim przypadku sprawa jest dla mnie oczywista :)

    z wlasnego doswiadczenia wiem, ze to niczego nie zmienia, czesto koperta z
    taka adnotacja ze zwrotow ladowala spowrotem w mojej skrzynce :)
    do nadawcy tez to nie trafia bo korespondencja przychodzi caly czas
    nieustajaco :)

    > Możesz. Co nie zwalnia od konieczności owego wymeldowania się ;)

    a powiedz mi co ma fakt wymeldowania sie, z faktem posiadania przez
    sad/bank/itp akurat tego adresu?

  • 12. Data: 2007-06-28 10:35:37
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zgłoszenie wyjazdu w odpowiednim miejscu.
    Co to jest "odpowiednie miejsce"
    Nawet jeżeli korespondencja nie będzie odbierana (mówimy tu o
    poleconych) - to w końcu zostanie uznana za doręczoną prawidłowo.
    Próba zgłoszenia wyjazdu na poczcie nic tu nie zmienia. (i tak jest mało
    skuteczna)

    A jeżeli chodzi o wymeldowanie, to nie wiem, czy w przypadku np rocznego
    wyjazdu należy się wymeldowywać z pobytu stałego.

    MAc

  • 13. Data: 2007-06-28 15:44:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

> [...]
    > z taka adnotacja ze zwrotow ladowala spowrotem w mojej skrzynce :)
    > do nadawcy tez to nie trafia bo korespondencja przychodzi caly czas

    To znaczy co - twierdzisz, że pocztowcy robią recykling?

    U mnie się to nie zdarzało...

    > a powiedz mi co ma fakt wymeldowania sie, z faktem posiadania przez
    > sad/bank/itp akurat tego adresu?

    Na pewno nie utrudni ewentualnego wniosku o przywrócenie terminu :)

  • 14. Data: 2007-06-28 15:46:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

    > Co to jest "odpowiednie miejsce"

    Ewidencja ludności w urzędzie gminy.

    > Nawet jeżeli korespondencja nie będzie odbierana (mówimy tu o
    > poleconych) - to w końcu zostanie uznana za doręczoną prawidłowo.

    Nieodbierana - owszem. Ale nie zwracana z adnotacją "adresat nieznany".
    Pamiętaj, że wtedy zostaje też ślad takiej adnotacji na poczcie.

    > Próba zgłoszenia wyjazdu na poczcie nic tu nie zmienia. (i tak jest mało
    > skuteczna)

    Nie na poczcie, tylko w urzędzie gminy.

    > A jeżeli chodzi o wymeldowanie, to nie wiem, czy w przypadku np rocznego
    > wyjazdu należy się wymeldowywać z pobytu stałego.

    Polecam lekturę ustawy o ewidencji ludności :)

  • 15. Data: 2007-06-29 06:57:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:lj1dl4-p3m.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > To znaczy co - twierdzisz, że pocztowcy robią recykling?

    nie wiem czy robia recykling, czy sa glupi, czy czytac nie umieja?
    ale mialem takie przypadki

    > Na pewno nie utrudni ewentualnego wniosku o przywrócenie terminu :)

    ale i niczego nie zmieni w kwesti np zapadniecia wyroku

  • 16. Data: 2007-06-29 09:33:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > ale i niczego nie zmieni w kwesti np zapadniecia wyroku

    Może tak, może nie - np. w IV cywilnym dla Warszawy twierdzą, że kierują
    się adresami z ewidencji ludności...

    Poza tym wyrok wyrokiem - ale ważne, żeby dało się odwołać. A jak
    będziesz zameldowany, to sąd uzna, że tam mieszkałeś i tylko się "migałeś".