  • 1. Data: 2007-06-27 17:43:44
    Temat: Reklamy Google a ZUS i US (osoba prywatna)
    Od: "Piotr Z." <P...@g...com>

    W internecie prowadze bloga - http://piotr-zonko.blogspot.com i serwis
    http://wolnastrona.eu
    Slyszalem o reklamach Google AdSense. Podobno placa za klikniecia. W
    sumie jesli tak jest to i tak zarobek bylby nie wielki bo
    wolnastrona.eu notuje okolo 200 unikalnych wejsc dziennie a moj blog
    okolo 20 unikalnych uzytkownikow. Mam pytanie - czy jesli chcialbym
    zarobic te okolo 100zl misiecznie (mysle ze tyle moglbym max na tych
    reklamach zarobic).

    To jak to zrobic zeby to bylo legalne ?

    Dziekuje z gory za odpowiedz.

    PS. Jestem osoba bezrobotna szukajaca pracy a strony tworze
    hobbystycznie.

  • 2. Data: 2007-06-27 20:23:03
    Temat: Re: Reklamy Google a ZUS i US (osoba prywatna)
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 17:43:44 +0000, Piotr Z. napisał(a):

> [...]
    >
    > To jak to zrobic zeby to bylo legalne ?
    >
    > Dziekuje z gory za odpowiedz.
    >
    > PS. Jestem osoba bezrobotna szukajaca pracy a strony tworze

    Temat ten zostal juz poruszany wiele razy na forach i grupach
    dyskusyjnych. Poszukaj.
    A tak od siebie: mozna liczyc za za 1000 unikalnych masz okolo 1,2$.
    Tak wiec ze swoich 220 uniq bedziesz mial okolo 0,24$ na dzien. Na miesiac
    zarobisz w ten sposob 7,2 USD czyli okolo 20 PLN.
    Minimalna kwota wyplaty w Adsense to 100 USD. Prosto liczac, abys mogl
    dostac swoje pierwsze 100 USD musisz czekac ~14 miesiecy.
    Ogolnie mowiac - nie oplaca sie zasmiecac bloga reklamami Google.

    Jezeli chcesz, aby wszystko bylo legalnie to musisz placic podatek od
    zarobionej kwoty, ale o tym wiecej znajdziesz w Internecie.
    Jezeli masz firme to placisz tylko podatek dochodowy (powiedzmy te 19%),
    nie placisz juz podatku VAT, poniewaz jest to tzw. eksport uslug.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2007-06-27 20:39:43
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 22:45:17 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > tommy <t...@w...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Nie bardzo eksport, bo Google ma swoje przedstawicielstwo w Polsce.
    >
    > Jeśli chodzi o formę prawną, to ja bym raczej przyrównał umieszczanie
    > reklam na własnej, prywatnej stronie WWW do kolportażu ulotek, czyli
    > -- w przypadku osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej --
    > najłatwiej byłoby taką usługę świadczyć w formie pracy wykonywanej
    > w ramach umowy zlecenia.

    Faktury wystawia się firmie amerykańskiej:

    Google Inc.
    1600 Amphitheatre Pkwy.
    Mountain View, CA 94043
    United States of America

    Więc jest to eksport usług, zarabiają na tym Amerykanie - a nie jakieś
    przedstawicielstwo w Polsce ;-)

  • 4. Data: 2007-06-27 20:45:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    [...]

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 5. Data: 2007-06-27 21:03:10
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    tommy <t...@w...pl> writes:

    > Faktury wystawia się firmie amerykańskiej:
    >
    > Google Inc.
    > 1600 Amphitheatre Pkwy.
    > Mountain View, CA 94043
    > United States of America

    O, a czy jak zamówię taką usługę w polskim przedstawicielstwie Google
    to dostanę fakturę w języku angielskim, czy po polsku?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-06-27 21:41:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 17:43:44 -0000, Piotr Z. napisał(a):

    > Podobno placa za klikniecia.

    Tak, mi zapłacili, a potem wykryli nieprawidłowe kliknięcia i zamknęli
    konto, tylko nie wiem jakie kliknięcia, bo nie chca powiedzieć, gdyż
    algorytm analiz jest TAJNY.

    Zdecydowanie odradzam.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2007-06-27 21:44:52
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Piotr Z. pisze:
> [...]
    > okolo 20 unikalnych uzytkownikow. Mam pytanie - czy jesli chcialbym
    > zarobic te okolo 100zl misiecznie (mysle ze tyle moglbym max na tych

    Może PIT53 skoro nie masz DG?

    --
    k.