  • 1. Data: 2007-06-27 16:13:38
    Temat: wezwanie do zaplaty - przestepstwo?
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Dziś dostałem poleconym wezwanie do zapłaty za niby jakieś szkolenie od
    firmy, z którą nic mnie nie łączy, nie prowadzę z nią żadnych interesów,
    nigdy nie istniały między nami żadne stosunki handlowe. O firmie wiem
    tylko tyle, że jest (bo to duża "ogólnopolska" firma). Żądają zapłaty,
    straszą sądem, odsetkami itd...

    Tak się zastanawiam - czy jest sens zgłaszać to w prokuraturze? Podpada
    to pod próbę wymuszenia? Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia
    mieniem? Pod coś innego?

    A może po prostu lepiej schować do szuflady i zapomnieć o sprawie, bo
    policja/prokuratura i tak będzie to wszystko miała w czterech literach?

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2007-06-27 17:08:38
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty - przestepstwo?
    Od: "Zbig.T" <t...@g...pl>

    A może po prostu ich zapytać. Jakiś mail, telefon. Możo ktoś inny
    posługuje się Twoimi danymi ?

  • 3. Data: 2007-06-27 18:17:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.06.2007 MiCHA <m...@m...waw.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > A może po prostu lepiej schować do szuflady i zapomnieć o sprawie, bo
    > policja/prokuratura i tak będzie to wszystko miała w czterech literach?

    Olać i uważać na ew. sprawę w sądzie, żeby zgłosić sprzeciw.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-06-27 18:54:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiCHA wrote:

> [...]
    > nigdy nie istniały między nami żadne stosunki handlowe. O firmie wiem
    > tylko tyle, że jest (bo to duża "ogólnopolska" firma). Żądają zapłaty,

    Zawsze mogła nastąpić pomyłka lub to ich ktoś okantował.

    Jeśli koniecznie chcesz, to możesz ich poinformować, że ich nie znasz i
    żeby się odczepili (tylko ująć to ciut inaczej oczywiście ;) )

    A jak nie chcesz, to olej i pilnuj ewentualnych poleconych z sądu.

  • 5. Data: 2007-06-27 19:13:52
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Olać i uważać na ew. sprawę w sądzie, żeby zgłosić sprzeciw.

    To ja się dołączę z pytaniem - co zrobić w przypadku wyjazdu za granicę?
    Rozprawa się odbędzie, terminy miną, d... zbita.
    Jest jakiś sposób zabezpieczenie się na taką ewentualność?

    MAc

  • 6. Data: 2007-06-27 19:49:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    MAc napisał(a):
    > To ja się dołączę z pytaniem - co zrobić w przypadku wyjazdu za granicę?
    > Rozprawa się odbędzie, terminy miną,

    nie miną

    > d... zbita.

    do odkręcenia
    choć może być nieprzyjemnie

    > Jest jakiś sposób zabezpieczenie się na taką ewentualność?

    przed czym?
    można się wymeldować i spowodować żeby korespondencja wracała z
    odpowiednią adnotacją a nie po prostu nie podjęta w terminie

    KG

  • 7. Data: 2007-06-27 21:06:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

    > To ja się dołączę z pytaniem - co zrobić w przypadku wyjazdu za granicę?
    > Rozprawa się odbędzie, terminy miną, d... zbita.

    Niekoniecznie, zwłaszcza jak pamiętasz o przestrzeganiu ustawy o
    ewidencji ludności ;)

    > Jest jakiś sposób zabezpieczenie się na taką ewentualność?

    Zgłoszenie wyjazdu w odpowiednim miejscu. I ewentualne poinstruowanie
    tych, którzy mieszkaniem się opiekują (bo chyba całkiem samopas nie
    zostawisz, prawda? czynsz czasem trzeba zapłacić, kwiatki podlać itepe)
    o odsyłanie poleconych z adnotacją np. "adresat czasowo wyprowadził się
    - obecne miejsce pobytu nieznane".

  • 8. Data: 2007-06-28 06:33:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:230bl4-gej.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zgłoszenie wyjazdu w odpowiednim miejscu. I ewentualne poinstruowanie
    > tych, którzy mieszkaniem się opiekują (bo chyba całkiem samopas nie
    > zostawisz, prawda?

    a kto powiedzial ze to mieszkanie jest jego?
    na moj adre przychodzi cala masa korespondencji do ludzi ktorzy je kiedys
    wynajmowali

    poza tym mieszkanie moze sprzedac, mogl sie wymeldowac i nie miec nowego
    meldunku w kraju itd

  • 9. Data: 2007-06-28 08:11:55
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie miną

    Przy zalozeniu ze zatrzymasz czas - nie mina ;)

    > przed czym?
    > można się wymeldować i spowodować żeby korespondencja wracała z
    > odpowiednią adnotacją a nie po prostu nie podjęta w terminie

    Tzn. jesli ktos planuje wyjechac na urlop (czy inny wyjazd) to ma sie
    wymeldowac?
    Ty tak robisz przed kazdym urlopem, ktory spedzasz poza domem?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 10. Data: 2007-06-28 08:49:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > a kto powiedzial ze to mieszkanie jest jego?
    > na moj adre przychodzi cala masa korespondencji do ludzi ktorzy je
    > kiedys wynajmowali

    Wiesz, jak dla mnie normą jest, żeby odsyłać korespondencję do byłego
    lokatora z adnotacją "adresat nieznany" lub "adresat wyprowadził się".
    Więc w takim przypadku sprawa jest dla mnie oczywista :)

    > poza tym mieszkanie moze sprzedac, mogl sie wymeldowac i nie miec nowego
    > meldunku w kraju itd

    Możesz. Co nie zwalnia od konieczności owego wymeldowania się ;)