  • 1. Data: 2004-09-08 16:32:39
    Temat: wezwanie do wojska a praca - pilne !!!
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Dwa pytania:
    1) Jakie zobowiązania ma firma względem pracownika zatrudnionego na umowę o
    pracę na czas określony (do końca 2008r) , który zostaje powołany do wojska
    w momencie trwania umowy tzn. od zaraz? Czy może go zwolnić, a jeśli tak, to
    czy porzysługuje mu odprawa? Czy jeśli go nie zwolni, to czy musi firma albo
    wojsko płacą coś z tytułu utraconych dochodów? Czy po prostu w jednej chwili
    traci się i pracę i pieniążki i całą resztę?
    2) Czy pezysługuje jakiś "zasiłek" od wojska dla żony powołanego, jeśli ta
    jest zatrudniona tylko na umowę tymczasowoą (do końca września), w związku z
    czym wkótce może się stać jedynym żywicielem ich dwuosobowej rodziny?
    3) Co z kredytami zaciągniętymi przed powołaniem? Czy spłata rat może zostać
    automatycznie wstrzymana do momentu zakońćzenia służby wojskowej ze względu
    na brak dochodów?

    Przepraszam, jeśli pytania wydają się Wam głupie, dla mnie jednak odpowiedź
    na nie jest bardzo ważna.
    D.

  • 2. Data: 2004-09-08 17:10:51
    Temat: Re: wezwanie do wojska a praca - pilne !!!
    Od: Dredd<...@...pl>

    > 1) Jakie zobowiązania ma firma względem pracownika
    zatrudnionego na umowę o
    > pracę na czas określony (do końca 2008r) , który zostaje powołany
    do wojska

    A do jakiej służby wojskowej zostaje powołany (zawodowej,
    zasadniczej, na ćwiczenia rezerwy)?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-09-08 17:29:48
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 wrz o godzinie 18:32, na pl.soc.prawo, Dorota D. napisał(a):

> [...]
    > wojsko płacą coś z tytułu utraconych dochodów? Czy po prostu w jednej chwili
    > traci się i pracę i pieniążki i całą resztę?

    Co tracisz?
    Niczego nie tracisz, odbycie zasadniczej służby wojskowej jest twoim
    obowiązkiem. Dlaczego firma miałaby płacić jakąś odprawę i za co? To samo
    tyczy się armii - jakie mieliby wypłacać odszkodowanie Tobie skoro nic Ci
    nie zrobili.

> [...]
    > czym wkótce może się stać jedynym żywicielem ich dwuosobowej rodziny?

    Nie wiem, ale skoro jest czynna zawodowo i nie posiadacie potomstwa - to
    chyba nie - ale nie jestem pewien.

    > 3) Co z kredytami zaciągniętymi przed powołaniem?

    Możesz wskazać jaki bank udziela kredytów osobom mającym nieuregulowany
    stosunek do służby wojskowej?
    Chyba że to nie bank tylko jakieś "konsorcjum finansowe" ;)

    > Czy spłata rat może zostać automatycznie wstrzymana do momentu zakońćzenia
    > służby wojskowej ze względu na brak dochodów?

    Należało przewidzieć że zostaniesz powołany do odbycia zasadniczej służby
    wojskowej i zabezpieczyć środki na spłatę "kredytu" - choć jet to niemalże
    pewne że normalny bank nie udzielił kredytu twojej osobie ze względu na nie
    uregulowany stosunek do służby wojskowej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-09-08 19:39:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Ch. wrote:

    > Co tracisz?
    > Niczego nie tracisz,

    Dowcipniś się znalazł...

    > odbycie zasadniczej służby wojskowej jest twoim obowiązkiem.

    Pies jechał taki zaszczany obowiązek.

    > Dlaczego firma miałaby płacić jakąś odprawę i za co? To samo
    > tyczy się armii - jakie mieliby wypłacać odszkodowanie Tobie
    > skoro nic Ci nie zrobili.

    O, zupełnie nic. Barbarzyńskie pozbawienie wolności i obdarcie z
    godności przez jakichś zafajdanych trepów to 'nic'.

    Im szybciej ten cały pobór zostanie zlikwidowany, tym lepiej.

    Człowiek prosi o konkretną pomoc - jeśli nie jesteś w stanie jej
    udzielić, to milcz. A jak tobie się ta armia tak podoba, to trzeba było
    tam zostać.

  • 5. Data: 2004-09-08 20:25:16
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    > O, zupełnie nic. Barbarzyńskie pozbawienie wolności i obdarcie z
    > godności przez jakichś zafajdanych trepów to 'nic'.

    No dobrze, pokrzyczales sobie, ale niestety jest taki zafajdany obowiazek
    (albo koniecznosc wydania 5000 zl).

    Pracodawca nie ma zadnych obowiazkow, a bank nie opozni splaty kredytu -
    dlatego wlasnie banki nie udzielaja kredytow osobom o 'nieregularnym
    stosunku', a firmy niechetnie takich zatrudniaja.

    Niestety to sie nazywa wtopa.

    P.

  • 6. Data: 2004-09-08 22:22:11
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

    Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:chnc7b$879$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    chwili
    > traci się i pracę i pieniążki i całą resztę?

    Z tego co się orientuje pracodawca z tego powodu nie może zwolnić. Idzie do
    wojska następnie wraca do pracy.

> [...]
    > jest zatrudniona tylko na umowę tymczasowoą (do końca września), w związku
    > czym wkótce może się stać jedynym żywicielem ich dwuosobowej rodziny?

    Jeżeli żona nie ma środków do życia otrzyma jakiś zasiłek. Nie znam prawa
    dokładnie ale będąc w wojsku w 2001 r. żony kolegów w takiej sytuacji
    otrzymywały pieniądze. Najlepiej się skonsultować z prawnikiem bo to nie
    były małe pieniądze. Ja jako kawaler otrzymywałem pełny zwrot opłata za
    mieszkanie: czynsz, centralne ogrzewanie.

> [...]
    zostać
    > automatycznie wstrzymana do momentu zakońćzenia służby wojskowej ze

    Miałem kredyt studencki którego spłaty rat zostały wstrzymane na okres
    trwania służby wojskowej - ale to chyba był taki zapis w umowie kredytowej.
    Naprawde radze udać się do prawnika - armia wręcz nie powołuje do wojska
    żeby nie narażać się właśnie na takie koszty. Pozdrawiam KEMOT.

  • 7. Data: 2004-09-09 08:11:07
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 8 wrz o godzinie 21:39, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dowcipniś się znalazł...

    Dlaczego dowcipniś? Absolutnie nie żartowałem.

    > Pies jechał taki zaszczany obowiązek.

    No cóż, takie jest twoje zdanie. Równie dobrze można "psem jechać" na
    pozostałe obowiązki wynikające z Konstytucji, kodeksów itd - ale prawo to
    należy zachować - co?

    > O, zupełnie nic. Barbarzyńskie pozbawienie wolności i obdarcie z
    > godności przez jakichś zafajdanych trepów to 'nic'.

    Nie oglądaj filmów typu "Krol" tylko odbądż służbę - potem zabieraj głos -
    bo wydaje mi się że historie o 'wojsku' znasz tylko właśnie z mediów i
    opowieści kolegów.
    Służba zasadnicza jest baaaardzo dobra i konieczna, w dużej części właśnie
    tam młodzian nabiera ogłady i szacunku, karności i dyscypliny. Oczywiście
    jak to w społeczeństwie - są także jednostki niereformowalne.

    > Im szybciej ten cały pobór zostanie zlikwidowany, tym lepiej.

    To temat do szerszej polemiki.

    > Człowiek prosi o konkretną pomoc - jeśli nie jesteś w stanie jej
    > udzielić, to milcz.

    Bo?

    > A jak tobie się ta armia tak podoba, to trzeba było tam zostać.

    Swoje odsłużyłem, ale nie mam potrzeby /przynajmniej na razie/ szukania
    pracy w armii, zresztą w moim wieku bym już miał problem by mnie tam
    zaangażowano.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-09-09 08:21:33
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 9 wrz o godzinie 00:22, na pl.soc.prawo, KEMOT napisał(a):

    > Z tego co się orientuje pracodawca z tego powodu nie może zwolnić. Idzie do
    > wojska następnie wraca do pracy.

    Z chwilą odejścia z zakładu pracy do odbycia służby wojskowej, taki
    pracownik jest 'zwalniany' - wyrejestrowanie z FUSu. Jeżeli umowa o prace
    na czas określony kończy się w czasie kiedy taka osoba jest w 'armii' - to
    pracodawaca i tak nie ma obowiązku go przyjąć po ukończeniu służby
    wojskowej - po prostu umowa straciła moc. Jeżeli umowa o prace nadal byłaby
    ważna to pracodawca przyjmie ta osobę ale w tym samym dniu moze mu
    wypowiedzieć tą umowę - po prostu w czasie kiedy osobnik odbywał służbę
    wojskową, pracodawca pewnie kogoś musiał zatrudnić by zachować płynność w
    wykonywaniu pracy, czyli po powrocie z 'armii' już prawie rezerwisty może
    się okazać że jego etat jest zajęty.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-09-09 09:15:25
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dowcipniś się znalazł...

    > Pies jechał taki zaszczany obowiązek.

    takze uwazam ze pobor to w czasach obecnych archaizm ale niestety,
    Konstutycja to konstytucja i nie ma bata, skoro jest tak a nie inaczej, tak
    wiec niech tak bedzie.
    Odrazu mowie zeby potem nie bylo, w wojsku nei bylem i nie bardzo zamierzma
    isc, ale jesli by trzeba bylo to coz, nie rozloze rak

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 10. Data: 2004-09-09 10:53:55
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <f...@f...de> napisał w wiadomości

> [...]
    > wojskową, pracodawca pewnie kogoś musiał zatrudnić by zachować płynność
    > wykonywaniu pracy, czyli po powrocie z 'armii' już prawie rezerwisty

    Zostaje zapewne wyrejstrowany z ZUS po czym zarejstrowany przez wojsko -
    płatnikiem składek staje się wojsko. Ja otrzymywałem najniższą krajową 760
    zł. brutto minus wszystkie obciążenia : chyba wyżywienie składki ZUS etc.
    co dawało do ręki około średnio na miesiąc 300 zł. żołdu. Oczywiście że
    pracodawca może zwolnić z różnych powodów (brak etatu czy coś innego) ale
    nie z powodu służby wojskowej.