  • 1. Data: 2004-09-08 17:06:53
    Temat: problem z sąsiadami:( (budowlane)
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Na sąsiedniej działce stoi stary budynek w kształcie leżącej litery L,
    którego jedna ściana jest w mojej granicy, a druga jest oddalona od niej
    niecałe 2 m. Poprzedni właściciel mojej działki podobno wyraził kiedyś
    zgodę na jego budowę, choć przy sprzedaży nic na ten temat nie mówił, a i
    sąsiedzi mi tego dokumentu nie pokazywali. W każdym razie dom ten stoi na
    pewno już kilkadziesiąt lat.
    Sąsiedzi są uciążliwi,- kłótliwa mamusia i synalek- narkoman, który np.
    rzuca na mój teren strzykawki i potrafi łazić po mojej posesji i rąbac
    toporkiem moje drzewa, bo nie lubi ich widoku:(.
    Ostatnio wybili 2 okna-jedno w tej odległej o 2 m ścianie wychodzi wprost na
    moją działkę, drugie, w ścianie prostopadłej do granicy działki jest od niej
    w odległości ca. 50-60 cm.
    Na zwróconą uwagę, że jest to niezgodne z przepisami Prawa Budowlanego
    zrobili mi awanturę, stwierdzili , że jest to zgodne z projektem i z góry
    dali do zrozumienia, że przedstawią świadków (fałszywych), że te otwory
    okienne zawsze w tych ścianach były, w co mogę uwierzyć, widując
    towarzystwo, w jakim synalek się obraca.

    A oto moje pytania:
    1. Czy wydz. architektury winien mi okazać projekt sąsiedniego budynku? W
    mojej dzielnicy urzędnicy tego wydziału w odpowiedzi na prośbę w dowolnej
    sprawie zwykle zaczynają rzewną opowieść, jak to marnie są wynagradzani i
    jak dużo mają pracy:)). Przy niedostatecznym współczuciu;) ciężko coś od
    nich wydobyć:(.
    2. jesli tych okien w projekcie nie ma (czego jestem na 100% pewien, bo
    budowano go b. dawno), to jak udowodnić, że dokonano tej samowoli przed
    upływem 5 lat, bo jak się zdaje, upływ tego czasu sankcjonuje samowolę
    budowlaną. Sądzę, że "świadkowie" potwierdzać będą wersję, że okna były "od
    zawsze", mimo, że najprostsze oględziny pokażą nowe framugi, ale mogli
    "tylko wymieniać".
    3. jeśli nie uda się z powyższych powodów uzyskać decyzji administracyjnej
    nakazującej przywrócenie stanu uprzedniego -tj. bez okien, to czy w granicy
    działki, (na przedłużeniu sciany ich domu) mogę wybudować ogrodzenie- mur,
    zasłaniający te okna, a jeśli tak, to czy musze występować o jakąś zgodę i
    jakiej może on byc wysokości
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej nazwy
    "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp"

  • 2. Data: 2004-09-10 20:54:20
    Temat: Re: problem z sąsiadami:( (budowlane)
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    PAweł wrote:
> [...]
    > mogę wybudować ogrodzenie- mur, zasłaniający te okna, a jeśli tak, to
    > czy musze występować o jakąś zgodę i jakiej może on byc wysokości

    czyżby nikt tu sie nie znał na prawie budowlanym:(.

  • 3. Data: 2004-09-11 08:33:58
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    PAweł pisze:

    [...]
    > czyżby nikt tu sie nie znał na prawie budowlanym:(.

    Jesli nie widzisz mozliwosci ugodowego zalatwienia sprawy......

    Nalezy zglosic NATYCHMIAST, ze sasiad dokonal SAMOWOLI budowlanej..
    (zanim dobrze wyscnie "pianka montazowa" :) ) do nadzoru budowlanego..

    Reszta bedziesz sie matrwil pozniej...

    Boguslaw