    From: gwaliszk <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie do usuniecia braków formalnych pisma procesowego
    Date: Tue, 25 Apr 2006 07:58:58 +0200

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    > A jak to ma wyglądać?
    >
    > Nagłówek "Uzupełnie do skargi na czynności komornika (sygn.) z dn. xxxx" ?
    >

    > wnoszę o:
    >
    > Uchylenie zajęcia rzeczy ruchomych oraz gotówki. Nakazanie
    > komornikowi zwrotu zajętej gotówki osobie wpłacającej tj. Urszuli
    > Jaroszyńskiej
    >
    > uzasadnienie:
    >
    > Domagam się zwrotu wpłaconej w dniu xxx kwoty pieniężnej: xxx
    > (słownie: xxxx), oraz uchylenia zajęcia przedmiotów: xxxxxx, gdyż
    > egzekucja została przeprowadzona u innej osoby, nie będącej dłużnikiem
    > wymienionym w nakazie egzekucji.

    Może raczej był u Pani U*** nie komornik a asesor komorniczy, ale i tak
    odpowiada komornik za nierzetelność. Niestety ale teraz to Pani U***
    musi bronić swojego majątku. Chyba że faktycznie Pani U*** jest coś
    winna firmie za coś tam, zaś w wyroku wkradł się oczywisty błąd
    literowy. A w takim przypadku Pani U*** nic nie zdziała. Zastanawia mnie
    jak trfił do Pani U*** komornik. Aha i ważna informacja, mianowicie
    komornicy nie muszą wnikać w zasadność wyroku i inne tam. On wykonuje
    prawo i skargi że wiedział że były błedy formalne w wyroku jego nie
    interesują i to stanowi KPC.

    Po pierwsze to zażądaj tytułu wykonwaczego (kopii dokumentu aby Wam
    wydano). Wówczas wszystko się wyjaśni. Potem jeśli nadal będą
    wątpliowści to należy udać się dą Sądu który rozpatrywał sprawę i
    poprosić o akta do wglądu.

    Musicie dokonać wpisu od czynności cywilno prawnych w wysokości 50 zł
    (nie warto się bić o zwolnienie z tego wpisu, bo szkoda na to czasu) zaś
    potwierdzenie wpłaty dołączyć do skargi.

    Uprzedzam, że złożenie skargi na czynnosci komornicze nie
    Tytuł pisma nie ma formalnego znaczenia gdyż ważna jest treść pisma.
    Składacie pismo tak jakbyście składali je po raz pierwszy ( w terminie 7
    dni od dnia otrzymania wezwania).

    Jedynie o co możecie zaskarżyć komornika to (czynności komornika) złożyć
    wniosek o:
    1) o uchylenie zajęcia rzeczy ruchomych (zestaw PC, zestaw kina domowego)
    2) o uchylenie zajęcia środków pieniężnych.

    Jeśli zaś się okaże, że faktycznie Pani U*** nie jest dłużnikiem (nie
    tylko błąd formalny) to niestety ale będzie musiała złożyć osobny pozew
    przeciwegzekucyjny -> art. 840 KPC

    Jest jeszcze rozwiązanie tego typu, aby dać się do firmy "Trans-Kredyt"
    i wyjaśnić z nimi całe zamieszanie. Jeśli Pani U*** jest nie winna to ta
    firma winna wstrzymać egzekucję wobec Pani U***.

    To tak w skrócie