    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wezwanie do usuniecia braków formalnych pisma procesowego
    Date: Tue, 25 Apr 2006 00:51:52 +0200

    Otóż jakiś czas temu moja siostra składała skargę na czynności komornika o
    treści jak poniżej.
    I oto dzisiaj przychodzi z sądu wezwanie do usunięcia braków formalnych
    pisma procesowego, a dokładniej: jaka czynność jest zaskarżana, oraz czy
    siostra domaga się zmiany, czy uchylenia tej czynności.

    I teraz nie bardzo wiem, co jeszcze mam w odpowiedzi doprecyzować i jaki
    kształt ma mieć takie uzupełnienie. Wg mnie w skardze wszystko było ujęte
    precyzyjnie, ale jak widać nie dla sądu. Zresztą oceńcie sami. Jedyne
    osiągnięcie, że sąd skierował korespondencje na właściwe nazwisko :)

    Gorzów Wlkp. 2006.04.03

    Sąd Rejonowy w Gorzowie Wlkp.

    Wydział Egzekucyjny

    Wierzyciel: "Trans Kredyt" Sp. z o.o.

    62-500 Konin 1

    ul. Północna 10

    Dłużnik: U*** Jaroszyńska,

    adres

    Sgn. akt I *******

    Skarga dłużnika na czynność komornika

    Wnoszę o:

    1. Umorzenie postępowania egzekucyjnego, którego przedmiotem jest: zestaw
    komputerowy PC, zestaw kina domowego Thomson, kwota pieniężna w wysokości
    4364,75 zł., zajęta przez komornika Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. rewiru
    I-go, w dniu 29.03.2006, oraz w dniu 30.03.2006, w egzekucji na rzecz
    wierzyciela "Trans-Kredyt" Sp. z o.o.

    2. Zawieszenie postępowania egzekucyjnego do czasu rozstrzygnięcia przez Sąd
    skargi,

    3. Zwrot wpłaconej komornikowi kwoty w wysokości 4364,75 zł (słownie: cztery
    tysiące trzysta sześćdziesiąt cztery zł 75/100)

    4. Zwolnienia mnie z wpisu na rzecz opłat sądowych z tytułu tytułowej
    skargi.

    5. Zasądzenie od wierzyciela na rzecz dłużnika kosztów postępowania według
    norm przepisanych.

    Uzasadnienie

    Komornik Sądu Rejonowego w Gorzowie Wlkp. rewiru I-go w dniach 29-30.03.2006
    roku zajął mi ruchomości w postaci: zestawu komputerowego, kina domowego
    (kwota wyceny: 2200 zł), oraz kwotę pieniężną w wysokości 4364,75 zł na
    zaspokojenie wierzytelności w kwocie 3761,57, objętej tytułem wykonawczym z
    dnia 10.02.2004 roku sgn. akt ******/S.R. w Koninie.

    Otóż komornik wykorzystując moje zdenerwowanie sytuacją, która wystąpiła,
    zataił fakt, że tytuł wykonawczy, został wystawiony na nazwisko innej -
    nieznanej mi osoby. Moje dane personalne to U*** Jaroszyńska, natomiast
    tytuł egzekucyjny jak i zawiadomienie o wszczęciu egzekucji wystawione są na
    nazwisko U*** Jaroszynka. Oświadczam jednocześnie, że osoba widniejąca na
    tytule egzekucyjnym jak i na zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji nigdy nie
    była zameldowana pod moim adresem zamieszkania, ani nie jest mi znana.

    Uważam, że jeśli dane personalne są błędne, to komornik powinien w pierwszej
    kolejności doprowadzić do usunięcia błędów formalnych (inne nazwisko),
    natomiast dopiero po ich usunięciu przystąpić do egzekucji z mojego majątku.
    Natomiast ja z uwagi na czynności komornika zostałam bezprawnie ograbiona i
    pozbawiona konstytucyjnego prawa do obrony. Nigdy nie otrzymałam wezwania do
    sądu, czy też nakazu zapłaty w w.w. sprawie, tak więc nie mogłam wnieść
    sprzeciwu. Nie mogę tego uczynić również teraz, gdyż w nakazie zapłaty
    figuruje inna osoba, a więc ja U*** Jaroszyńska, nie mogę być stroną w
    postępowaniu przeciwko U*** Jaroszynce.

    Komornik wykorzystując moje zdenerwowanie i działanie pod wpływem
    zdenerwowania zataił przede mną fakt, że tytuł wystawiony jest na inną
    osobę, czym wyczerpał znamiona czynu zabronionego opisanego w ustawie z dnia
    6 czerwca 1997 r. Kodeks Karny art. 286 par. 1:

    Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

    Komornik z pełną premedytacją podjął egzekucję z mojego majątku pomimo
    błędów formalnych w nakazie zapłaty, będąc świadomym, że na podstawie nakazu
    na osobę U*** Jaroszynka, dokonuje egzekucji majątku innej osoby tj. U***
    Jaroszyńskiej o czym świadczy:

    Odręcznie poprawione nazwisko na zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji, oraz
    odręczne poprawienie nazwiska na pokwitowaniu wpłaty wystawionym przez
    komornika. Pracownik w kancelarii komornika z pełną świadomością swojego
    czynu zafałszował dane widniejące na pokwitowaniu wpłaty. Otóż przy
    wypełnianiu pokwitowania patrzyłam, że jako osoba wpłacająca wpisana była
    U*** Jaroszyńska, tj. moje prawidłowe dane, natomiast, pomiędzy tą chwilą a
    momentem otrzymania pokwitowania, pracownik przyjmujący wpłatę pokreślił
    nazwisko, zmieniając jego formę na niewłaściwą tj. Jaroszynka. Pracownik ten
    dokonał tego poprzez zamazanie litery "s" i kreseczki nad "ń". Przy czym
    jest to dokonane niezgodnie z obowiązującymi normami, tj. nie ma parafki i
    wpisanego poprawnego nazwiska, a tylko zamazane długopisem "ńs".

    Jednocześnie osoba działająca w imieniu komornika wystawiła protokół zajęcia
    ruchomości na moje właściwe nazwisko, które jest różne od nazwiska
    widniejącego na nakazie zapłaty i zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji, oraz
    postanowieniu komornika.

    W związku z tym wnioskuję jak wyżej tj. o umorzenie postępowania
    egzekucyjnego względem mojej osoby tj. U*** Jaroszyńskiej, która została
    przeprowadzona na podstawie nakazu zapłaty wystawionego na U*** Jaroszynkę,
    oraz zwrot wyłudzonej ode mnie kwoty pieniężnej, poprzez fakt umyślnego
    wprowadzenia mnie w błąd co do osoby widniejącej na dokumentach dających
    komornikowi prawo do egzekucji komorniczej.

    Jednocześnie proszę o zwolnienie mnie z kosztów sądowych związanych z ww
    skargą, gdyż z powodu egzekucji moich wszystkich środków pieniężnych, ledwo
    starcza mi na wyżywienie i do dnia poborów jestem pozbawiona środków do
    egzystencji. Nadmieniam, że wychowuję dwójkę dzieci w wieku szkolnym. W
    przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku o zwolnienie mnie z kosztów
    sądowych, wnoszę o zasądzenie tych kosztów od wierzyciela, lub
    reprezentującego go komornika.

    Załączniki:

    - odpis zawiadomienia o wszczęciu egzekucji

    - odpis postanowienia komornika o przyznaniu kosztów zastępstwa
    wierzycielowi

    - odpis protokołu zajęcia ruchomości

    - ksero pokwitowania wpłaty kwoty pieniężnej

    - ksero mojego dowodu tożsamości