  • 1. Data: 2005-10-26 06:31:45
    Temat: w którą stronę otwarcie drzwi???
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Dobudowuję wejście do lokalu użytkowego położonego na parterze budynku i
    chciałbym zaprojektować sobie drzwi.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami to w którą stronę mają być otwierane
    drzwi wejściowe:
    - na zewnątrz
    - wewnątrz.

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2005-10-26 08:47:22
    Temat: Re: w którą stronę otwarcie drzwi???
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    fart napisał(a):
> [...]
    > chciałbym zaprojektować sobie drzwi.
    >
    > Zgodnie z obowiązującymi przepisami to w którą stronę mają być otwierane

    Na zewnatrz - chodzi o to zeby w razie pozaru stloczeni ludzie mogli
    drzwi otworzyc, bo w przypadku drzwi otwierajacych sie do wewnatrz tlum
    bedzie napieral na drzwi uniemozliwiajac ich otwarcie.

  • 3. Data: 2005-10-26 11:22:08
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie jestem do końca przekonany, że drzwi do lokalu inne niż ewakuacyjne musiałyby się
    otwierać na zewnątrz, jeżeli
    przykładowo wzdłuż wejścia biegnie wąski chodnik, to otwierając drzwi na zewnątrz
    można uderzyć przechodnia, także w
    wyniku podmuchu wiatru...
    Trzeba sprawdzić w Ogólnych Warunkach wykonania i odbioru robót, masz konkretny
    zapis??
    JaC

  • 4. Data: 2005-10-26 11:35:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    666 napisał(a):

> [...]
    > wyniku podmuchu wiatru...
    > Trzeba sprawdzić w Ogólnych Warunkach wykonania i odbioru robót, masz konkretny

    Tak to nie wiem... moze wiatrolap trzeba wtedy wybudowac czy cos?

    Co do "innych niz ewakulacyjne" to faktycznie moze byc inaczej jezeli w
    lokalu sa rowniez inne drzwi ewakuacyjne. W przypadku ktory znam po
    prostu nie bylo drugiej pary drzwi i drzwi "normalne" byly rownoczesnie
    ewakulacyjnymi.

  • 5. Data: 2005-10-26 12:39:03
    Od: shipc <d...@i...pl>

    666 wrote:

> [...]
    się otwierać na zewnątrz, jeżeli
    > przykładowo wzdłuż wejścia biegnie wąski chodnik, to otwierając drzwi na zewnątrz

    Dlatego takie drzwi nie sa umieszczane tuz przy granicy budynku, a sa
    wpuszczone do srodka tyle, zeby przy otwarciu nie wychodzily poza
    budynek. Budowanie z drzwiami ktore otwieraja sie na chodnik, jest w
    rzeczywistosci kradzieza cudzej nieruchomosci. Na ogol jest to
    zabronione przepisami budowlanymi.

    Dodatkowo, debil, ktory zamontowal takie drzwi, oraz debil ktory je
    odebral, narazaja sie na odpowiedzialnosc cywilna za niedbalstwo,
    poniewaz szkode mozna bylo przewidziec i jej latwo zapobiec.

  • 6. Data: 2005-10-27 05:53:09
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Dziękuję za wypowiedzi, mam już własny pogląd na sprawę

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2005-10-27 20:49:16
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tez na Twoim miejscu wybrałbym drzwi typu 'saloon' ;-))
    JaC