  • 1. Data: 2005-10-26 05:46:00
    Temat: Dzialanosc gosp. osoba fizyczna, prosze o pomoc!
    Od: "Master" <h...@w...pl>

    Witam serdecznie. Mam dosc powazna sprawe i bardzo prosze o pomoc osoby
    kompetentne. Mam 22 lata, ponad 2 lata temu za namowa ojca zalozylem
    dzialnosc gospodarcza, ale to wlasciwie on od poczatku prowadzil firme.
    Ojciec nie chcial otworzyc dzialalnosci na siebie z powodu jakis dlugow
    spółki w której był w przeszłosci, ale to nieistotne w sumie... Rzecz w tym,
    ze teraz po dwoch latach moja firma ma dlugi i one sie wciaz powiekszaja za
    sprawa mojego ojca. Nie moge nijak tego uciac. Czy jest dla mnie jakis
    ratunek? Moge zmusic ojca zeby podpisal cos o odpowiedzialnosci jesli to
    wchodzi w gre, bo jesli firma zbankrutuje to raczej on mi nie pomoze, a
    teraz jeszce moge na niego wplynac. Czy w ogole sa jakies inne opcje? Prosze
    o pomoc!

  • 2. Data: 2005-10-26 08:47:14
    Temat: Re: Dzialanosc gosp. osoba fizyczna, prosze o pomoc!
    Od: "WT" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Master" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wchodzi w gre, bo jesli firma zbankrutuje to raczej on mi nie pomoze, a
    > teraz jeszce moge na niego wplynac. Czy w ogole sa jakies inne opcje?

    Wystarczy wyrejestrować firmę w Urzedzie miasta lub Gminy
    Zgłosić fakt wyrejestrowania do Urzedu Skarbowego, ZUS i Urzedu
    Statystycznego i oczywiscie poinformować o tym fakcie ojca.
    Na powstałe zaległosci za bardzo nie masz wpływu, zaakceptowałeś fakt że
    ojciec podejmuje działania w twojej firmie, być może nawet udzieliłeś mu
    pełnomocnictwa na pismie (warto takie pełnomocnictwo wycofac).
    Bądż co bądz to deklaracje podatkowe i ZUS na podstawie ktorych powstaly
    zobowiazania podpisywane byly przez Ciebie lub przez osobe upowazniona.
    Tlumaczenie ze nie wiedziales co sie w firmie dzieje - w zaden sposob nie
    jest usprawiedliwieniem gdyz ....
    1. To Ty zarejestrowales dzialalnosc
    2. To Ty masz obowiazek skladania dekaracjio podatkowych i ubezpieczeniowych
    3. To Ty masz obowiazek uiszczania naleznosci podatkowych
    4. To Ty jestes strona w umowach z kontrahentami
    Warto jak najszybciej sie z tego nieciekawego ukladu wycofac

    Problem bedzie jednak wtedy gdy ojciec nie odda Ci na przyklad pieczatki
    firmowej i bedzie w dalszym ciagu probował dzialac tak jakby firma istniala.
    Jest to dzialanie bezprawne ale... czy jestes gotow by wlasnego ojca podac
    za to do sadu??
    pozdrawiam
    WT

    Wszystko co od tej pory zrobi bedzie dzialaniem nielegalnym.

  • 3. Data: 2005-10-26 11:55:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "WT" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Problem bedzie jednak wtedy gdy ojciec nie odda Ci na przyklad pieczatki
    > firmowej

    Od kiedy to pieczątka cokolwiek prawnie poświadcza?

    vertret

  • 4. Data: 2005-10-26 15:51:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    vertret napisał(a):
    > Od kiedy to pieczątka cokolwiek prawnie poświadcza?

    Ale odkręcenie trochę czasu zajmie.

    KG

  • 5. Data: 2005-10-26 19:57:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Ale odkręcenie trochę czasu zajmie.

    Odkręcanie czego? Co mozna załatwić dzięki pieczątce?

    vertret

  • 6. Data: 2005-10-26 20:46:22
    Od: Kira <c...@W...pl>

    vertret wrote:

    > Odkręcanie czego? Co mozna załatwić dzięki pieczątce?

    Wystawić fakturę. Podpisać umowę/aneks. Potwierdzić odbiór
    towaru na termin. Złożyć korektę VAT-7 z terminem wypełnienia
    wcześniejszym niż wycofanie pełnomocnictwa :> Od cholery
    różnych rzeczy można.

    Tak, ja wiem, że teoretycznie to nie można. Ale tutaj mamy
    do czynienia z praktyką, a ta jest taka, że jak ktoś od
    Ciebie od roku towar zamawia, to go za każdym razem nie
    pytasz przecież czy aby nadal ma pełnomocnictwo. Tak samo
    w US nikt nie sprawdza, czy osoba podpisana to ta sama co
    składająca i czy jakieś pełnomocnictwo posiada.

    Tak że mając pieczątkę i będąc wrednym, to można całkiem
    sporo namieszać...

    Kira

  • 7. Data: 2005-10-26 21:55:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kira wrote:

    > Podpisać umowę/aneks.

    Długopisem łatwiej. Pieczątka jest trochę nieporęczna.

    > Tak że mając pieczątkę i będąc wrednym, to można całkiem
    > sporo namieszać...

    Jak ktoś jest wredny to i tak bez problemu wyrobi sobie pieczątkę o dowolnej
    treści.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>