  • 1. Data: 2005-10-26 07:23:23
    Temat: Wpis do Księgi wieczystej - oddalenie wniosku.
    Od: "PM" <p...@g...pl>

    Witam.
    Otóż jest tak:
    Po zakupie działki notariusz wysłał do sądu wniosek o wpis do KW.
    Po kilku miesiącach przysłali wezwanie do dostarczenia wypisu z planu
    zagospodarowania przestrzennego.
    dali na to 7 (czy to są dni robocze czy w ogóle ?) dni od momentu
    dostarczenia wezwania.
    Z uwagi na niemożliwość dostrczenia w tym terminie - (W gminie tyle trwało,
    żeby ten wypis dostać) - dostarczyłem im do sądu osobiście 2 dni po terminie
    (jesli te 7 dni to dni robocze).

    Po OŚMIU MIESIĄCACH zebrał się sąd na niejawnym posiedzeniu i postanowił
    ODDALIĆ wniosek z uwagi na to, że "zachodzi przeszkoda do wpisu stosownie
    do dyspozycji art. 626[9]"
    a chodzi o to, że jak piszą:

    "zarządzenie to zostało dostarczone w dniu XX , pomimo upływu terminu
    wnioskodawca przeszkody nie usunął.."

    I się pytam, jak nie usunął skoro osobiście zawiózł..
    CZy Oni sieczepili o te dwa dni ?
    Ale skoro sąd się zebrał OSIEM miesięcy od złożenia wniosku to przecież miał
    te dokumenty u siebie?
    Mam na kopii potwierdzenie przyjęcia przez sąd - czy to pomoże ?
    Czy może baranki je zgubili ?

    Oczywiście złożyłem skargę na decyzję, ale chciałem się spytać czy to coś
    da, czy niestety trzeba będzie wniosek składać od nowa.
    I jeśli nowy wniosek to czy do niego można podpiąć tamten wypis z Planu
    zagosp. (on już teraz ma rok.)

    Dziękuję i POzdrawiam.

    Piotrek M.

  • 2. Data: 2005-10-26 14:15:10
    Temat: Re: Wpis do Księgi wieczystej - oddalenie wniosku.
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    PM napisał(a):
> [...]
    > do dyspozycji art. 626[9]"
    > a chodzi o to, że jak piszą:
    >
    > "zarządzenie to zostało dostarczone w dniu XX , pomimo upływu terminu

    Miałeś 7 dni bieżących , a nie roboczych na dostarczenie wypisu z planu.
    Więc nie usunełeś przeszkody i dlatego takie orzeczenie sądu.
    Trzeba było wnioskować o przedłużenie terminu jeżeli widziałeś, że nie
    zdążysz w ciągu
    7 dni.

    Michał

  • 3. Data: 2005-10-26 14:15:32
    Od: Onet <m...@o...pl>

    ===============
    m...@o...pl
    www.prawo.hg.pl

  • 4. Data: 2005-10-28 10:11:41
    Od: "PM" <p...@g...pl>

> [...]
    > Więc nie usunełeś przeszkody i dlatego takie orzeczenie sądu.
    > Trzeba było wnioskować o przedłużenie terminu jeżeli widziałeś, że nie

    Ok. Ale w takim razie nie ma to żadnego znaczenia, że sąd się zebrał i tak
    kilka miesięcy później ?
    POza tym nie było żadnej informacji o możliwości wnioskowanie przedłużenia
    tego terminu.

    A z innej beczki.
    jak to teraz dalej poprowadzić jak utrzymają tę decyzję w mocy.

    złożyć nowy wniosek i koniec ?
    Dołączyć ten wypis z 2004 (czy oni wygrzebią ten co już mają)
    czy tez iść do Gminy po aktualny?

    no i co z opłatą sądową za wpis - juz raz była zrobiona - u notariusza.

    Wpisu nie zrobili, więc chyba teraz juz nie powinno się jej wnosić.

    Pozdrawiam i dziękuję.
    Piotrek M.