  • 1. Data: 2005-10-26 03:27:14
    Temat: Re: Dyscyplainarne zwolnienie z pracy w trakcie L4 - czy mozna?
    Od: internauta <s...@l...us>

    simpson_wr wrote:
> [...]
    > uzadanieniu jest napisane: ART 52 § 1 - ciezkiego naruszenia przez
    > pracownika podstawowych obowiazkow poprzez nie stosowanie procedur
    > wynikajacych z obowiazujacego w zakladzie pracy systemu zarzadzania
    > ISO, co moze doprowadzic do odebrania otrzymanego przez firme
    > certyfikatu. Nie stosowanie sie do przepisow spowodwalo, koniecznosc
    > dokonania dodatkowych czynnosci majacych na celu usuniecie
    > stwierdzonych uchybien co narazilo pracodawce na poniesienie
    > dodatkowych kosztow z tym zwiazanych.
    > W tym zakladzie rpacy pracowalem przez ostatni rok.. nigdy nie mialem

    Sprawa zamknieta. Zwolnienie nielegalne.

    > ale nigdy tez nie mialem nagan ani
    > upomnienie zwiazanych z naruszeniem tych procedur.
    > Zwolnienie dyscyplianarne jest spowodowane tym, ze szef nie moze
    > przetrawic tego, ze ktos zlozyl wypowiedzenie..

    Nazwisko prosze...

  • 2. Data: 2005-10-26 06:02:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    internauta napisał(a):
    > Sprawa zamknieta. Zwolnienie nielegalne.

    bo? :)

    KG

  • 3. Data: 2005-10-26 06:08:38
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    Użytkownik "internauta" <s...@l...us> napisał w wiadomości

    > Sprawa zamknieta. Zwolnienie nielegalne.

    > Nazwisko prosze...

    WITAM
    Należałoby bezwzględnie skierować odwołanie do Sądu Pracy.
    Uzasadnij krótko ale dokładnie.
    Sprawy ze stosunku pracy są zwolnione od opłat sądowych.
    Nadto możesz wystąpić do tegoż sądu o ustanowienie ci pełnomocnika z
    urzędu.
    Taki wniosek umieść w swoim odwołaniu- oczywiście odpowiednio uzasadnij
    np.iż nie stać cię na ustanowienie pełnomocnika z uwagi na sytuację
    materialną/opisać/ a sam nie posiadasz stosownej wiedzy prawniczej do
    odparcia bezpodstawnych i niezgodnych z prawem pracy zarzutów ze strony
    pracodawcy.,itd.,,
    Pozdrowienia KK

    Pozdrowienia KK

  • 4. Data: 2005-10-26 06:15:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KAZIMIERZ KOTOWICZ napisał(a):

    > Sprawy ze stosunku pracy są zwolnione od opłat sądowych.

    Chciałbym tylko przypomnieć, że niektórzy pracownicy potem BARDZO się
    dziwią jak muszą zapłacić zwrot kosztów procesu dla drugiej strony.
    Przecież miało być za darmo ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-10-26 06:35:21
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    > Chciałbym tylko przypomnieć, że niektórzy pracownicy potem BARDZO się
    > dziwią jak muszą zapłacić zwrot kosztów procesu dla drugiej strony.
    > Przecież miało być za darmo ...

    Witam
    Zgadzam się z twoim stanowiskiem ale nie do końca.
    Otóż, zależy to czego dotyczy spór sądowy. Jeżeli jest to stricte ze stos.
    zatrudnienia to nadal twierdzę,że jest bezpłatny.
    Natomiast, oczywiście mogą wchodzić inne aspekty , które niewątpliwie jeśli
    uznane będą przez Sąd za bezzasadne i nie mające pokrycia w rzeczywistości
    to , Sąd może obciążyć stosownymi kosztami powoda.
    Nie znam innych szczegółów ,które być może mogłyby zmienić moje stanowisko w
    tej sprawie.
    Pozdrowienia KK

  • 6. Data: 2005-10-26 06:39:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    KAZIMIERZ KOTOWICZ napisał(a):
    > Nie znam innych szczegółów ,które być może mogłyby zmienić moje stanowisko w
    > tej sprawie.

    Wskaż przepis, który zwalnia pracownika przegrywającego sprawę od
    obowiązku zwrotu kosztów procesu. Zwróć uwagę, że pojęcia koszty procesu
    i koszty sądowe, to co innego.

    KG

  • 7. Data: 2005-10-26 07:44:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Wskaż przepis, który zwalnia pracownika przegrywającego sprawę od
    > obowiązku zwrotu kosztów procesu. Zwróć uwagę, że pojęcia koszty procesu
    > i koszty sądowe, to co innego.

    Nie może wskazać bo go nie ma.
    Od łaski sądu zależy zastosowanie art. 102 kpc.

  • 8. Data: 2005-10-26 07:46:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie może wskazać bo go nie ma.
    > Od łaski sądu zależy zastosowanie art. 102 kpc.

    Choć swoją drogą w podstawowych sprawach - wypowiedzenia, art. 52 kp -
    przy żądaniu przywrócenia do pracy koszty są śmieszne - 60 zł.