  • 1. Data: 2005-10-26 02:31:32
    Temat: jak udzielic pelnomocnictwa
    Od: blablador <b...@g...pl>

    Przebywam aktualnie zagranica. Przeciwko mnie zostala wszczeta sprawa
    rozwodowa, a wlasciwie odwolanie od rozwodu ktory otrzymalem w usa.
    chcialem ustanowic pelnomocnika do reprezentowania mnie w sadzie. Jak
    mam to zrobic? Wiem ze musi byc to pismo potwierdzone przez tutejszego
    notariusza, ale niewiem jak ma to pismo wygladac. Moze ktos nakieruje
    mnie gdzie znajde jakis wzor

    pozdr!

  • 2. Data: 2005-10-26 05:53:35
    Temat: Re: jak udzielic pelnomocnictwa
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "blablador" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mam to zrobic? Wiem ze musi byc to pismo potwierdzone przez tutejszego
    > notariusza, ale niewiem jak ma to pismo wygladac. Moze ktos nakieruje

    Witam
    Bezwzglednie musisz udac sie do naszej Ambasady badz najblizszej placówki
    konsularnej.
    Uzyskasz niezbedne informacje na interesujacy cie temat i zalatwisz sprawe
    pelnomocnictwa.
    Pozdrowienia KK

  • 3. Data: 2005-10-26 05:58:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    KAZIMIERZ KOTOWICZ napisał(a):
    > Bezwzglednie musisz udac sie do naszej Ambasady badz najblizszej placówki
    > konsularnej.

    Dlaczego pisemne miałoby nie wystarczyć?

    KG

  • 4. Data: 2005-10-26 06:46:40
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    > Dlaczego pisemne miałoby nie wystarczyć?
    >
    > KG
    Witam
    Jest to sprawa rozwodowa.
    Obowiązuje tu szczególna forma pełnomocnictwa.
    Ponieważ , pozwany przebywa za granicą , a nie może się stawić osobiście to
    może ale nie musi ustanawiać pełnomocnika -innej formy i możliwości w tej
    sytuacji nie ma. Jest to oczywiste.
    Jeżeli się nie stawi na sprawę rozwodową to i tak po kilku rozprawach nie
    odbytych z uwagi na nieobecność pozwanego, Sąd na wniosek powódki może
    ustanowić kuratora. itd.
    Pozdrowienia KK

  • 5. Data: 2005-10-26 06:49:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    KAZIMIERZ KOTOWICZ napisał(a):
    > Jest to sprawa rozwodowa.
    > Obowiązuje tu szczególna forma pełnomocnictwa.

    Szczególna, czyli do prowadzenia konkretnej sprawy (art.426 kpc). Nie ma
    wymogu innej niż pisemna formy.

    KG

  • 6. Data: 2005-10-27 03:04:16
    Od: blablador <b...@g...pl>

    KAZIMIERZ KOTOWICZ wrote:
    > U?ytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisa? w wiadomo?ci

    > placówki

    > Witam
    > Jest to sprawa rozwodowa.
    > Obowi?zuje tu szczególna forma pe?nomocnictwa.
    > Poniewa? , pozwany przebywa za granic? , a nie mo?e si? stawiae osobi?cie to
    > mo?e ale nie musi ustanawiaae pe?nomocnika -innej formy i mo?liwo?ci w tej
    > sytuacji nie ma. Jest to oczywiste.
    > Je?eli si? nie stawi na spraw? rozwodow? to i tak po kilku rozprawach nie
    > odbytych z uwagi na nieobecno?ae pozwanego, S?d na wniosek powódki mo?e
> [...]
    Czy potwierdzenie tutejszego notariusza nie wystarczy?