    From: doomspawn <s...@a...asf>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uszkodzona przesyłka
    Date: Thu, 11 Jun 2009 13:03:28 +0200

    Witam.
    Zamówiłem w sklepie internetowym grę Fallout 3 edycję kolekcjonerską na
    PC. Jako formę wysyłki wybrałem wysyłkę za pobraniem pocztą polską (o
    dziwo najdrożdza opcja bo 20zl, przy kurierze 15zl), no ale jako, że do
    domu wracam o 17, a pracuję dość daleko od miejsca zamieszkania to nie
    ma problemu z odebraniem, bo po prostu idę wieczorem z awizo na pocztę.
    Wczoraj jednak zadzwonil do mnie kurier, ze ma dla mnie przesyłke a
    nikogo w domu nie ma. Wytlumaczylem mu sytuację, że zamawiałem pocztą i
    nie mogę odebrać, jednak trzeba to jakoś załatwić, więc zadzwonilem do
    znajomego i poprosiłem, żeby odebrał za mnie. Wieczorem przyjechałem do
    niego po przesyłkę. Jak otworzyłem okazało się, że metalowe pudełko w
    którym jest cały zestaw jest na jednym boku do połowy wgniecione. Czy w
    środku coś też jest uszkodzone nie wiem, bo nie rozpakowałem go jeszcze
    z folii. Wtedy też zwróciłem uwagę na karton w który była zapakowana.
    Jest to kawalek tekturowego pudełka obklejony na środku długości i
    szerokości taśmą klejącą sklepu. Na dodatek w ogóle ten karton nie był
    dopasowany do zawartości. Na samym pudełku w sumie widać gdzie było
    wgniecenie, ale nie rzucało się ono w oczy, bo nie wiadomo czy powstało
    ono podczas pakowania przesyłki, cięcia tego kartonu albo moze nawet z
    poprzedniego jego użycia.
    Po tym dośc przydługim wstępie mam pytanie, co mogę zrobić? Szukałem w
    sieci i tam głównie pisało o protokole szkody u kuriera, że jak nie ma
    to trzeba w ciągu 7 dni zgłosić. Ale dlaczego ja mam się tym martwić?
    Nie mam czasu siedzieć w domu i czekać aż jakiś raczy się pokazać. Do
    pracy tez nie mam zamiaru, żeby przyjeżdzał i mi przeszkadzał. Znajomego
    to już wogóle nie chcę w to wciągać bo i tak mi zrobił przysługę, że
    odebrał. Najlepiej to bym chciał, żeby sklep wszystko załatwił a ja
    tylko oddał stare pudełko a dostał nowe, nie uszkodzone, takie za jakie
    zapłaciłem i najlepiej, żeby się to odbyło bez ponoszenia dodatkowych
    kosztów, ponieważ ja od swojej strony zrobiłem wszystko jak należy i
    dlaczego mam płacić za błędy innych. Jutro będę dzwonił do tego sklepu i
    prosiłbym o podpowiedzi co mam mówić, na co się powoływać.

    doom