  • 1. Data: 2005-08-30 00:17:27
    Temat: ustanowienie adwokata na spraw
    Od: "Sewer" <s...@g...pl>

    sprawa nie wymaga udziału osobistego danej strony.
    czy może przyjść adwokat i powiedzieć, że jest reprezentantem tejże strony
    (bez pisemnego pełnomocnictwa)?
    zdaje się że sąd powinien dać wiarę i przyjąć takie zapewnienie.

    PZDR Sewer

  • 2. Data: 2005-08-30 00:35:27
    Temat: Re: ustanowienie adwokata na spraw
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sewer wrote:
> [...]
    > (bez pisemnego pełnomocnictwa)?
    > zdaje się że sąd powinien dać wiarę i przyjąć takie zapewnienie.

    I jak powie, że klient jest niewinny, to też ma przyjąc takie
    zapewnienie na wiarę? ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-30 00:41:21
    Od: "Sewer" <s...@g...pl>

    > I jak powie, że klient jest niewinny, to też ma przyjąc takie
    > zapewnienie na wiarę? ;)

    czyli nie potwierdzasz.
    Natomiast akurat spotakałem się z taką praktyka.
    Przychodzi adw na rozprawę i mówi, że jest pełnomocnikiem strony a
    pełnomocnictwo dostarczy później i reprezentował stronę.

    PZDR Sewer

  • 4. Data: 2005-08-30 00:49:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sewer wrote:

    > czyli nie potwierdzasz.
    > Natomiast akurat spotakałem się z taką praktyka.
    > Przychodzi adw na rozprawę i mówi, że jest pełnomocnikiem strony a
    > pełnomocnictwo dostarczy później i reprezentował stronę.

    Co do praktyki się nie wypowiem, bo w Polsce różne rzeczy się praktykuje.

    Co do kwestii formalnej, to w sumie nie wiem, ale bardzo bym się
    zdziwił, jakby to było normalnie dopuszczane postępowanie - choć
    rzeczyswitość często potrafi mnei zadziwić brakiem logiki ;)

  • 5. Data: 2005-08-30 01:02:49
    Od: "Sewer" <s...@g...pl>

> [...]
    > zdziwił, jakby to było normalnie dopuszczane postępowanie - choć
    > rzeczyswitość często potrafi mnei zadziwić brakiem logiki ;)

    to Ci zadam podchwytliwe :) pytanie:
    Czy mecenas reprezentujacy na sprawie stronę musi mieć dowód osobisty (inny
    dokument tozsamości) czy tylko powinien mieć?

    w istocie pytanie jest jak często sąd sprawdza tożsamość adwokata, a to
    rzecz ważniejsza.
    bo gdy adwokat oświadczy, że kogoś reprezentuje a się okaże że jednak nie...
    czyli że zapewnienie adwokata powinno byc wiarygodne.

    natomiast bardziej dziwi, że sądy czasami nie żądają od adw dowodu
    tożsamości...

    PZDR Sewer

  • 6. Data: 2005-08-30 01:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sewer wrote:

    > natomiast bardziej dziwi, że sądy czasami nie żądają od adw dowodu
    > tożsamości...

    Przypuszczam, że dlatego, że sąd widział już danego adwokata wraz z jego
    dowodem tożsamości tyle razy, że już zsołał go zapamiętać ;)

    To samo zapewne dotyczy pełnomocnictw.

    Np. na jednej poczcie jeden z pracowników mnie sobie zapamiętał (swego
    czasu miałem sporo paczuszek do wysłania na allegro) i teraz przy
    odbieraniu poleconych dowodu ode mnie nie bierze (zakłada, że nikt mnie
    nie sklonował w celu przejmowania mojej poczty ;) )

    Nie jest to zbyt zgodne z procedurą, ale procedura nie jest święta i w
    tym konkretnym przypadku jest tylko czczym formalizmem.

  • 7. Data: 2005-08-30 05:26:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sewer napisał(a):

    > czyli nie potwierdzasz.
    > Natomiast akurat spotakałem się z taką praktyka.
    > Przychodzi adw na rozprawę i mówi, że jest pełnomocnikiem strony a
    > pełnomocnictwo dostarczy później i reprezentował stronę.

    Przeczytaj sobie art. 89 kpc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 8. Data: 2005-08-30 05:29:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przeczytaj sobie art. 89 kpc.

    Pomyliło mi się - to numer 97 kpc.

  • 9. Data: 2005-08-30 10:10:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sewer napisał(a):
> [...]
    > (bez pisemnego pełnomocnictwa)?
    > zdaje się że sąd powinien dać wiarę i przyjąć takie zapewnienie.

    Moze. Musi tylko w terminie pozniejszym przedstawic pelnomocnictwo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos