  • 1. Data: 2005-08-29 22:27:15
    Temat: Jak zmusić nieuczciwego sprzedawcę do wystawienia faktury?
    Od: "JB" <j...@i...pl>

    Witam!
    Pokrótce opiszę mój problem z pewnym sprzedawcą. Zakupiłem na aukcji
    internetowej sprzęt. Zgodnie z opisem sprzedający zadeklarował że wystawia
    faktury VAT. Razem ze sprzętem otrzymałem fakturę niestety była wystawiona w
    taki sposób że nie nadawała się do użytku. Brakowało mojego numeru NIP, były
    rozbieżności pomiędzy kwotą zapisaną cyfrowo a kwotą słownie, w polu z datą
    jakieś krzaczki, słowem totalna amatorszczyzna. Interweniowałem więc u
    sprzedawcy i umówiliśmy się że odeślę mu tę fakturę a on poprawi błędy i
    wyśle mi poprawioną jak należy. No i niestety jak łatwo się domyśleć minął
    miesiąc, a tu jak faktury nie było, tak nie ma i nie pomagają ani telefony
    do gościa ani emaile. No i tu moje pytanie do grupowiczów w jaki sposób
    skutecznie wyegzekwować fakturę od takiego pseudo sprzedawcy?

  • 2. Data: 2005-08-29 23:12:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JB wrote:

> [...]
    > do gościa ani emaile. No i tu moje pytanie do grupowiczów w jaki sposób
    > skutecznie wyegzekwować fakturę od takiego pseudo sprzedawcy?

    Chyba najprościej zagrozić donosem do skarbówki...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-30 21:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JB" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    Taż odmowa wystawienia faktury, to przestępstwo. Wyjaśnij sprzedawcy,
    ze za 3 dni składasz zawiadomienie o przestępstwie.

  • 4. Data: 2005-08-31 06:27:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 sie o godzinie 23:15, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Taż odmowa wystawienia faktury, to przestępstwo. Wyjaśnij sprzedawcy,
    > ze za 3 dni składasz zawiadomienie o przestępstwie.

    Robert - nie za daleko sie posunąłeś? Jaka odmowa wystawienia faktury??
    Wkleiłem pierwsze zdanie z posta pytającego - w którym jak byk napisał, że
    sprzedawca *wystawił* mu fakturę, tyle tylko że z błędami.
    W takim układzie, po prostu nabywca wystawia notę korygującą i przesyła ją
    do sprzedawcy by ten ja podpisał (ważne!) i ją odesłał z powrotem.

    Więc Twoja sugestia o składania zawiadomienia o przestępstwie jest....
    bardzo mocna śmieszna i w skrajnym przypadku może narazić pytającego na
    represje za fałszywe składanie zawiadomień o przestępstwie ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-08-31 20:51:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > represje za fałszywe składanie zawiadomień o przestępstwie ;)

    W sumie masz rację. Faktura, choćby z błędami, pozostaje jednak
    fakturą.