  • 1. Data: 2005-08-29 23:36:47
    Temat: Real... nie ma to jak bezprawie w hiperach...
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    O karach za rozpakowanie towaru - pobieranych bezprawnie.

    http://wiadomosci.onet.pl/1155716,11,item.html

    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 2. Data: 2005-08-30 21:13:57
    Temat: Re: Real... nie ma to jak bezprawie w hiperach...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Poza organami państwa, i to na zasadach ujętych w ustawach nikt nie ma
    prawa karać nikogo. Wyjątek stanowią tu kary umowne, ale one wynikają
    z dobrej woli układających się stron. REAL mógł co najwyżej żądać
    naprawienia szkody. No ale o ile ma to sens w wypadku złapania
    klienta, który opakowanie otwarł, ale produktu nie zakupił. To łapanie
    za coś takiego klienta przy kasie, gdy otwarty produkt zabiera ze sobą
    jest już idiotyzmem.

    Opisany w cytowanej wiadomości proceder jest moim zdaniem spowodowany
    niską znajomością prawa w Polsce. W wypadku sklepu samoobsługowego
    wejście w posiadanie towaru jest realizowane poprzez jego zabranie z
    półki z zamiarem zakupu - surogat wyrażenia woli. Od tej chwili
    teoretycznie jest on mój, a sprzedawca ma jedynie roszczenie o
    zapłatę. Więc jak go mam zamiar kupić, to tak naprawdę mogę go nawet
    zjeść przed kasą. Przestępstwo popełnię w chwili wyjścia z kasę bez
    zapłaty, a nie w momencie otwarcia, zniszczenia czy zjedzenia.

  • 3. Data: 2005-08-31 08:27:41
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Poza organami państwa, i to na zasadach ujętych w ustawach nikt nie ma
    > prawa karać nikogo.

    Na pewno ?

    Organy państwa w tym kontekscie to co by było ? Chyba : policja , wojsko
    , straż pożarna może coś jeszcze, co ma w nazwie "państwowy". Chyba
    nie SOK na koleji, i np. strażą miejską ? Wlepiaja mandaty, a nie są
    oraganami państwa.

    pozdrawiam