  • 31. Data: 2004-10-07 15:00:24
    Temat: Re: ustalenie ojcowstwa
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Przemek R. napisał/a:
    >nieno ja rozumiem :) ale zalozmy ze Wiesz na 100 % i chcesz aby
    >przewprowadzono badanie DNA
    >a sad mowi nie, Pan jest ojcem i koniec, sad apelacyjny wrecz przepisuje
    >to co w poprzednim mowiono.
    >(sytuacja z zycia, w polsat byla omawiana)
    Nie wiem, o co chodziło, ale w orzecznictwie SN jest wyrok (jeszcze z
    lat 1970), że orzeczenie musi opierać się na wyniku badań biologicznych.
    Być może delikwent "przegapił" termin 6 mies., a wtedy tylko
    prokurator...

  • 32. Data: 2004-10-07 15:02:08
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    lisu napisał/a:
    >BTW, z ciekawosci pytam, zalozmy ze mąż kobiety ktora urodzila dzieciaka po
    >5 latach uzyskal informacje ze zona zrobila z niego rogacza. Prawnie jest
    >ojcem dzieciaka - z zasady domniemania.
    >Po uzyskaniu info przeprowadzil na wlasny koszt badania DNA, i wyszlo mu ze
    >to na 100%nie jego dzieciak. Dochodzi do rozwodu etc. Czy w tym momencie
    >facet moze wyprzec sie biologicznie nie swojego dzieciaka i nie placic
    >alimentow? Co na to sąd?
    Przepis jest bezwzględny i tylko prokurator może wnieść o zaprzeczenie
    ojcostwa, a to rzadkość.

  • 33. Data: 2004-10-07 15:02:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > PS. To pytanie nie ma nic wspolnego z Pawlem K.

    widze ze sie zabezpieczasz :)

    P.

  • 34. Data: 2004-10-07 15:28:58
    Od: "lisu" <k...@p...onet.pl>

    > Przepis jest bezwzględny i tylko prokurator może wnieść o zaprzeczenie
    > ojcostwa, a to rzadkość.
    A jakie musza nastapic okolicznosci aby prokurator wniosl o zaprzeczenie?
    Przestepstwo?
    BTW to dosc dziwna sprawiedliwosc jest, zeby facet musial placic nie za swoj
    czyn.
    Ciekawie jest tez druga stone (niezyciowa jak diabli), jesli ojciec prawny
    nie jest ojcem biologicznym i wyegzekwowal od dziecka alimenty. Czy takie
    dziecko po wykazaniu ze nie jest dzieckiem biologicznym moze sie wymigac z
    placenia alimentow? Chyba nie.
    pozdr.

  • 35. Data: 2004-10-07 16:03:05
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Artur Drzewiecki napisał(a) w wiadomości

    > Przepis jest bezwzględny i tylko prokurator może wnieść o zaprzeczenie
    > ojcostwa, a to rzadkość.

    Wcale nie taka rzadkość. Co do zasady przyjmuje się iż prawidłowe ustalenie
    ojcostwa dziecka jest związane z dobrem dziecka, a więc Prokurator o ile ma
    pewne dowody na to że ktoś inny jest ojcem występuje o zaprzeczenie ojcostwa.

    --
    JOHNSON :)

  • 36. Data: 2004-10-07 17:22:46
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Oct 2004 17:28:58 +0200, lisu <k...@p...onet.pl>
    napisał:

    > A jakie musza nastapic okolicznosci aby prokurator wniosl o zaprzeczenie?
    > Przestepstwo?
    > BTW to dosc dziwna sprawiedliwosc jest, zeby facet musial placic nie za
    > swoj czyn.

    Sprawiedliwość? A co to takiego?

> [...]
    > Czy takie
    > dziecko po wykazaniu ze nie jest dzieckiem biologicznym moze sie wymigac

    Dziecko ma na zaprzeczenie ojcostwa trzy lata od pełnoletniosci a potem
    przepadło.

    --
    Falkenstein

  • 37. Data: 2004-10-07 17:23:41
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Oct 2004 18:03:05 +0200, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

> [...]
    > ma
    > pewne dowody na to że ktoś inny jest ojcem występuje o zaprzeczenie

    Zależy... jezeli dziecko już odchowane i danego faceta uwaza za ojca...

    --
    Falkenstein

  • 38. Data: 2004-10-07 18:06:07
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    lisu napisał/a:
    >A jakie musza nastapic okolicznosci aby prokurator wniosl o zaprzeczenie?
    >Przestepstwo?
    Dobro dziecka, czyli pojęcie szerokie i dowolnie interpretowane.:-)

    >BTW to dosc dziwna sprawiedliwosc jest, zeby facet musial placic nie za swoj
    >czyn.
    To powstało przy założeniu, że nie można ustalić ojca...:-)

> [...]
    >dziecko po wykazaniu ze nie jest dzieckiem biologicznym moze sie wymigac z
    Chyba masz rację.:-)

    BTW. A w ogóle to, jeśli chodzi o ustalanie ojcostwa, nasze
    ustawodawstwo jest głupie.
    W Niemczech czy Skandynawii przyjęta jest zasada, że kobieta może tylko
    raz pozwać o ustalenie ojcostwa i musi pozwać wszystkich łącznie -
    badania zaś wybiorą.
    A u nas można pozywać po kolei do skutku.:-)

  • 39. Data: 2004-10-07 19:01:44
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > :)
    > na studiach jestem :)

    To jak na kogos na studiach wyzszych masz slaba precyzje slowna.

  • 40. Data: 2004-10-08 12:47:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To jak na kogos na studiach wyzszych masz slaba precyzje slowna.

    bo matematyke studiuje :-)

    P.