  • 1. Data: 2004-07-28 12:51:22
    Temat: Skąd wynika OBOWIĄZEK płacenia abonamentu RTV?
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Czy abonament to podatek? Bo jeżeli tak to trza płacić, wszyscy powinni płacic
    podatki.Ale jeżeli to nie podatek to skąd OBOWIĄZEK?Sorki za to pytanie ale ja
    już całkiem jestem skołowany...
    Pozdrawiam - Andrzej co nie płaci(bo nie ogląda TVP)

  • 2. Data: 2004-07-28 13:00:59
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    Blad!!!
    > Andrzej co nie płaci(bo nie ogląda TVP)
    abo jest za posiadanie, a nie za ogladanie!

    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 3. Data: 2004-07-28 13:07:59
    Od: a...@p...onet.pl

    > Blad!!!
    > abo jest za posiadanie, a nie za ogladanie!
    cześć
    ok:Andrzej co nie płaci(bo nie ogląda TVP bo nie ma tv)
    Pzdr.

  • 4. Data: 2004-07-28 13:27:38
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 28 Jul 2004 14:51:22 +0200, Andrzej naskrobał(a):

    > Czy abonament to podatek? Bo jeżeli tak to trza płacić, wszyscy powinni płacic
    > podatki.Ale jeżeli to nie podatek to skąd OBOWIĄZEK?Sorki za to pytanie ale ja
    > już całkiem jestem skołowany...

    Z ustawy o R i TV. Nigdzie nie pisze że podatki mają płacić wszyscy - a
    tylko ci których dotyczy konkretna ustawa.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-07-28 13:47:00
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy abonament to podatek? Bo jeżeli tak to trza płacić, wszyscy powinni
    płacic
    > podatki.Ale jeżeli to nie podatek to skąd OBOWIĄZEK?

    To jest przepis, który mówi o uzywaniu a nie posiadaniu.

    rt. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz

    telewizyjnych pobiera się opłaty abonamentowe.

    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny

    lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika.

  • 6. Data: 2004-07-28 14:05:12
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:ce8apc$kul$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik: *Mecenas* napisał(a):

> [...]
    >
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny
    >
    > lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór

    Czyli inaczej mówiąc: abonament płaci się za zdolność urządzenia do
    odbioru programów telewizyjnych i/lub radiowych. Nie za posiadanie
    odbiornika lub oglądanie/słuchanie programu. Dobrze kombinuję?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 7. Data: 2004-07-28 14:57:43
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 28 Jul 2004 16:05:12 +0200, Big Jack naskrobał(a):

    > Czyli inaczej mówiąc: abonament płaci się za zdolność urządzenia do
    > odbioru programów telewizyjnych i/lub radiowych. Nie za posiadanie
    > odbiornika lub oglądanie/słuchanie programu. Dobrze kombinuję?

    dobrze kombinujesz. Wystarczy odłączenie TV od anteny i zasialnia aby nie
    był w stanie natychmiast odbierać programu.

  • 8. Data: 2004-07-28 15:00:05
    Od: "Kompaner" <k...@w...pl>

    > Czyli inaczej mówiąc: abonament płaci się za zdolność urządzenia do
    > odbioru programów telewizyjnych i/lub radiowych. Nie za posiadanie
    > odbiornika lub oglądanie/słuchanie programu. Dobrze kombinuję?

    Witam!
    Płaci się za używanie czyli posiadanie odbiornika umożliwiającego
    natychmiastowy odbiór.
    Ustawodawca uważa za równoważne dwa wyrażenia

    (osoba używa odbiornika) wtedy i tylko wtedy, gdy
    [(osoba posiada odbiornik) i (odbiornik umożliwia natychmiastowy odbiór)].

    Równoważność jest prawdziwa tylko wtedy, gdy obu stronach jest ta sama
    wartość logiczna (prawda lub falsz).
    Zaprzeczneie lewej strony nierówności oznacza zaprzeczenie prawej strony,
    czyli wychodzi, że

    (osoba nie używa odbiornika) wtedy i tylko wtedy, gdy
    [ (osoba nie posiada odbiornika) lub (odbiornik nie umożliwia
    natychmiastowego odbioru)].

    Jak wiadomo alternatywa jest prawdziwa wówczas, gdy którykolwiek jej człon
    jest prawdziwy.
    Przypominam dla porządku, że zaprzeczenie koniunkcji jest równoważne
    alternatywie zaprzeczeń.
    Nie ma tu mowy o odbiorze, lecz tylko o takiej możliwości.
    Kompaner

  • 9. Data: 2004-07-28 16:47:41
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Z ustawy o R i TV. Nigdzie nie pisze że podatki mają płacić wszyscy - a
    > tylko ci których dotyczy konkretna ustawa.

    podatku od srodkow transportu tez nie placa wszyscy - tylko ci co maja psa
    p.
    W,

  • 10. Data: 2004-07-28 16:54:21
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:ce8ft5$rnq$1@news.onet.pl
    użytkownik: *Kompaner* napisał(a):

    > Płaci się za używanie czyli posiadanie odbiornika umożliwiającego
    > natychmiastowy odbiór.
    > Ustawodawca uważa za równoważne dwa wyrażenia

    Założenie z gruntu złe. Można posiadać i nie używać i na odwrót. No ale
    usatwodawca ma prawo wydalać różne gnioty.

    > (osoba używa odbiornika) wtedy i tylko wtedy, gdy
    > [(osoba posiada odbiornik) i (odbiornik umożliwia natychmiastowy
    > odbiór)].

    Też możnaby polemizować

    Big Jack

    --