  • 11. Data: 2007-08-24 09:21:18
    Temat: Re: urlop na zadanie - czy mozna wykorzystac ciurkiem wszystkie dni na rok?
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fah5t1$muc$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Tak. Urlop udzielony w trybie art. 167^2 KP jest nadal urlopem
    > wypoczynkowym i możliwe jest odwołanie z niego zgodnie z art. 167 §1 KP.
    > Jest to jednak raczej martwy zapis, gdyż uniemożliwienie pracodawcy
    > zakłócania wypoczynku to łatwa sprawa.

    Ale ja się pytam o możliwość, nie o sposób. Czyli wychodzi na to, że np,
    dzwonię do pracodawcy, mówię że 'na żądanie', a on że się zgadza (bo
    musi), a po chwili że odwołuje mnie, bo 'nieprzewidziane' okoliczności?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2007-08-24 15:49:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fam7ul$log$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Ale ja się pytam o możliwość, nie o sposób.
    Czytajże uważnie. Napisałem - tak, jest to możliwe.

    > Czyli wychodzi na to, że np, dzwonię do pracodawcy, mówię że 'na żądanie',
    > a on że się zgadza (bo musi),
    On się nie musi zgodzić. On ma być tylko _poinformowany_ w odpowiedni
    sposób.
    Orzecznictwo wskazuje (choć z KP to nie wynika, a wręcz przeciwnie), że musi
    to być najpóźniej do momentu, w którym pracownik powinien rozpocząć pracę.
    Sposób powiadomienia wybrałbym taki, żeby nie było w razie sporu problemu z
    materiałem dowodowym.

    > a po chwili że odwołuje mnie, bo 'nieprzewidziane' okoliczności?
    Jak nie umiesz się przed tym zabezpieczyć, to tak.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-08-24 19:50:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fam7ul$log$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Czytajże uważnie. Napisałem - tak, jest to możliwe.
    > przed tym zabezpieczyć, to tak.

    Pomimo że teoretycznie pracodawca może odwołać z urlopu na żądanie,
    to w praktyce jest to niewykonalne. Natychmiast po odwołaniu bowiem
    praconik może wziąć jeszcze raz dzień urlopu na żądanie - i tak za
    każdym razem po jego odwołaniu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2007-08-24 19:53:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fancg2$jib$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > Pomimo że teoretycznie pracodawca może odwołać z urlopu na żądanie, to w
    > praktyce jest to niewykonalne.
    To ja wiem. Tak samo jest zresztą i ze "zwykłym" urlopem.

    > Natychmiast po odwołaniu bowiem praconik może wziąć jeszcze raz dzień
    > urlopu na żądanie
    > - i tak za każdym razem po jego odwołaniu.
    Na ten sam dzień? Nie jestem o tym przekonany. Jednostką urlopu jest dzień,
    więc jak go odwoła z danego dnia, to pracownik może zażądać dnia urlopu, ale
    innego. I tak najwyżej 4 razy.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-08-25 08:38:34
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:
> [...]
    > materiałem dowodowym.

    > Jak nie umiesz się przed tym zabezpieczyć, to tak.

    Wyobraźmy sobie sytuację: pracownik ma przyjść do pracy o godzinie 8.00.
    Sytuacja jest taka, że 'nieprzewidziana okoliczność' (np. awaria)
    wystąpiła o godzinie 7.30 i tylko Malinowski może sobie z nią poradzić.
    O 7.59 dzwoni on do pracodawcy:

    - Dzień dobry, tu Malinowski, biorę dziś urlop na żądanie.
    - Witam, tu Nowak, przyjąłem do wiadomości i jednocześnie odwołuję Pana
    z tego urlopu.

    Czy Malinowski musi przyjść do pracy? Czy kluczem jest to, że
    nieprzewidziane okoliczności muszą wystąpić między udzieleniem urlopu, a
    odwołaniem, czyli pomiędzy 'przyjąłem do wiadomości' a 'odwołuję'?

    PS. Pomiń proszę kwestie dowodowe.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-08-25 16:21:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:faopqj$moo$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

> [...]
    > nieprzewidziane okoliczności muszą wystąpić między udzieleniem urlopu, a
    > odwołaniem, czyli pomiędzy 'przyjąłem do wiadomości' a 'odwołuję'?
    Kwestii dowodowych nie można pominąć. Życie pisze takie scenariusze, że
    prawo nie jest w stanie wszystkich ich przewidzieć i opisać. Dlatego
    istnieją sądy, postępowania, rozprawy i - dowody.
    Co do twojego przykładu - czas awarii jest nieistotny. Szczególne potrzeby
    pracodawcy wskazane w KP muszą istnieć w momencie odwoływania z urlopu
    (przypomnę, że urlop liczy się w dniach, nie w minutach). W mojej opinii
    Malinowski musi przyjść do pracy. Postąpił głupio i dał pracodawcy możliwość
    odwołania go z urlopu w sekundę po jego udzieleniu.
    Ale to są czcze dywagacje, tu właśnie kwestie dowodowe zaczynają mieć
    zasadnicze znaczenie.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-08-26 15:51:55
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > - Dzień dobry, tu Malinowski, biorę dziś urlop na żądanie.
    > - Witam, tu Nowak, przyjąłem do wiadomości i jednocześnie odwołuję Pana z tego

    - Halo!! Halo!! Panie dyrektorze jakieś zakłócenia mam, ale na szczęście
    słyszałem, że przyjmuje pan do wiadomości informację. Dziękuje bardzo i miłego
    dnia życzę.

    Pozdrawiam Przemek

  • 18. Data: 2007-08-26 16:02:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fas70u$it3$1@news.vectranet.pl Przemek Lipski
    <d...@e...WYTNIJ.pl> pisze:

    > - Halo!! Halo!! Panie dyrektorze jakieś zakłócenia mam, ale na szczęście
    > słyszałem, że przyjmuje pan do wiadomości informację. Dziękuje bardzo i
    > miłego dnia życzę.
    Pewnie, można też po prostu przerwać połączenie od razu po przekazaniu
    informacji.
    Ale nie prościej żeby telefon wykonał z upoważnienia ktoś znajomy (rozmowa,
    oczywiście, rejestrowana)?
    Odpadną te nieco dziecinne kombinacje.
    Przecież prawo pracy nie określa _sposobu_ poinformowania pracodawcy o
    skorzystaniu z urlopu na żądanie.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-08-26 18:17:16
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > oczywiście, rejestrowana)?
    > Odpadną te nieco dziecinne kombinacje.
    > Przecież prawo pracy nie określa _sposobu_ poinformowania pracodawcy o

    Ja w takich sytuacjach dzwonię do sekretariatu.

    Pozdrawia mPrzemek

  • 20. Data: 2007-08-26 18:24:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fasfhg$r5u$1@news.vectranet.pl Przemek Lipski
    <d...@e...WYTNIJ.pl> pisze:

    > Ja w takich sytuacjach dzwonię do sekretariatu.
    I też bardzo dobrze.

    --
    Jotte