    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop macierzyński
    Date: Sun, 2 Jan 2005 21:42:22 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > mam nastepujacy problem. Żona ma termin porodu wyznaczony na 25 lutego.
    Mówisz, że to problem? :-)
    > Jeżeli pójdzie na zwolnienie lekarskie (L-4) np. 4 stycznia i urodzi np.
    > 30 stycznia to czy cały okres do urodzenia będzie traktowany jako L-4 czy
    > ktoś może to zmienić i uznać np. ostatnie 2 tygodnie przed porodem będą
    > urlopem macierzyńskim a nie L-4.

    Macierzyński MOŻNA rozpocząć na dwa tygodnie przed porodem. Nie ma takiego
    obowiązku. Dopiero od dnia porodu TRZEBA zacząć (o ile ma się uprawnienia do
    takiego urlopu).
    Twoja żona może iść na L-4 a na urop dopiero od dnia porodu. Chociaż nie
    wiem dlago lekarze jak już dorwą kobietę do szpitala to najchętniej od razu
    pisaliby maicerzyńskie. Ale nie ma takiego przepisu.

    PawełJ