    From: "ochkarol" <o...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop macierzyński
    Date: Mon, 3 Jan 2005 08:53:39 +0100

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:24fe.00000347.41d88f50@newsgate.onet.pl...
    > Pytanie mam takie - CO ZROBIĆ, jeśli lekarz NIE CHCE wypisać L-4 (a są ku
    temu
    > podstawy - jakieś tam), tylko na siłę chce wysłać kobietę na urlop
    macierzyńki
    > 2 tygodnie przed porodem i zasłania się ZUSem??
    > Nie chcę z żoną tracić 2 tygodni urlopu macierzyńskiego a z drugiej strony
    > lekarzem prowadzącym się kłócić - też niespecjalnie:(
    > Poradźcie... proszę:)

    Proponuję zapytać go dlaczego nie chce? Czy stan zdrowia ciężarnej zmienił
    sie na tyle, że może wrócić do pracy?
    Jeśli będzie zasłaniał sie przepisami to trzeba mu powiedzieć, że takowe nie
    istnieją a jeśli będzie twierdził, że istnieją to nie je poda.
    Niech nie robi problemów, bo w przypadku nieszczęścia (odpukać) przy
    powrocie do pracy będzie on odpowiadał za to.
    Jeśli lekarz państwowy to mozna jeszcze go opieprzyć a jeśli prywatny to też
    można opieprzyć. Chyba, że to on ma pomagać odbierać poród to lepiej nie
    wkurzać.

    pozdr

    karol