  • 1. Data: 2009-04-15 23:30:13
    Temat: urlop i ekwiwalent
    Od: "cyybul" <c...@s...pl>

    Witam,
    Mam taki problem. Do końca kwietnia jestem na wypowiedzeniu umowy o pracę.
    Zostało mi 4 dni urlopu. Te cztery dni urlopu chciałem wziąć w ostatnim
    tygodniu kwietnia. Ale pracodawca się nie zgadza. Powiedział mi, żebym
    wykorzystał te dni u następnego pracodawcy. Na to się nie zgodziłem.
    Ostatecznie pracodawca powiedział, że urlopu mi nie da, ale wypłaci mi za
    niego ekwiwalent. Jak już wcześniej napisałem, mi zależy tylko na urlopie.
    Czy decyzja odnośnie wyboru urlop, a ekwiwalent zależy tylko i wyłącznie od
    pracodawcy? Czy z prawnego punktu widzenia mam coś do powiedzenia?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2009-04-15 23:53:52
    Temat: Re: urlop i ekwiwalent
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gs5qn0$2gq$1@inews.gazeta.pl cyybul <c...@s...pl>
    pisze:

> [...]
    > wypłaci mi za niego ekwiwalent. Jak już wcześniej napisałem, mi zależy
    > tylko na urlopie. Czy decyzja odnośnie wyboru urlop, a ekwiwalent zależy
    Tak.

    > Czy z prawnego punktu widzenia mam coś
    > do powiedzenia?
    Nie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-04-16 04:57:18
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 01:30, "cyybul" <c...@s...pl> wrote:
    Czy z prawnego punktu widzenia mam coś do powiedzenia?

    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Urlop na żądanie (jeśli jeszcze nie wzięty) - przysługuje właśnie 4
    dni rocznie. Wypowiedzenie to idealna okazja na ich wykorzystanie.

  • 4. Data: 2009-04-16 15:50:12
    Od: "Koola" <n...@m...com>

    > Urlop na żądanie (jeśli jeszcze nie wzięty) - przysługuje właśnie 4
    > dni rocznie. Wypowiedzenie to idealna okazja na ich wykorzystanie.

    Ale ZTCP to nie mozna wziac 4 dni jednorazowo.

  • 5. Data: 2009-04-16 15:51:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Koola" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ale ZTCP to nie mozna wziac 4 dni jednorazowo.

    No to nie bierzesz jednorazowo.
    Bierzesz 4 razy po 1 dniu.
    Chyba nie ma zakazu aby to był jeden dzień po drugim. ;-)

  • 6. Data: 2009-04-16 15:54:41
    Od: "Koola" <n...@m...com>

    > Powiedział mi, żebym wykorzystał te dni u następnego pracodawcy.

    Zgodnie z prawem nie ma takiej mozliwosci.

    > Na to się nie zgodziłem. Ostatecznie pracodawca powiedział, że urlopu mi
    > nie da, ale wypłaci mi za niego ekwiwalent.

    Jesli pracodwca nie pozwoli na wykorzystanie urlopu przed uplywem okresu
    wypowiedzenia to musi wyplacic ekwiwalent.

    > Jak już wcześniej napisałem, mi zależy tylko na urlopie.
    > Czy decyzja odnośnie wyboru urlop, a ekwiwalent zależy tylko i wyłącznie
    > od pracodawcy?

    Tak - urlopu udziela pracodawca na wniosek pracownika ale wcale nie musi sie
    z tym wnioskiem zgodzic.

  • 7. Data: 2009-04-16 15:55:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gs7jj1$j00$1@srv.cyf-kr.edu.pl Koola <n...@m...com>
    pisze:

    > Ale ZTCP to nie mozna wziac 4 dni jednorazowo.
    Można. Decyzja należy wyłącznie do pracownika.

    --
    Jotte