  • 1. Data: 2009-04-15 21:40:56
    Temat: Prawo pracy: wynagrodzenie
    Od: lugi <l...@w...pl>

    Witam.
    Mam taki problem. Pracuję w systemie czterozmianowym, można by
    powiedziec ciaglym - dwa weekendy wolne, w tym jeden po nocce. Pozostałe
    weekendy po 12 godzin. Wypada wtedy, że na jednej z "dwunastek" wychodzą
    cztery nadgodziny. W związku z kryzysem itp. nadgodzin nie ma -
    odbieramy te nadgodziny. Mam płaconą stwake, nie za godzine. Ksiegowa
    odlicza te cztery godziny odebrane od podstawy wynagrodzenia.
    I teraz pytanie czy można od stawki na jaka się podpisalo umowe odejac
    te nadgodziny. Na fiszce była kwota poniżej tej na umowie i ksiegowa
    tlumaczyla, ze odjela te cztery godziny od stawki podstawowej. A
    przeciez te cztery godziny przepracowalem. Czy może to jest doliczane
    jako te godziny plus 50%.
    Dodam, że w zeszłym miesiacu, poprzednim tez bylo tak samo i stawke
    wyjsciowa maialem jak na podpisanej umowie.
    Czy to jest zgodne z prawem?