  • 1. Data: 2007-12-17 18:49:56
    Temat: urlop a wypowiedzenie w Sylwestra
    Od: "jok" <n...@g...pl>

    Witam, czy wypowiadajac umowe o prace na czas nieokreslony 31.12 posiadajac
    zatwierdzony wniosek o urlop w styczniu 8 dni to czy pracodwaca moze mi go
    cofnac i argumentowac tym ze nalezy mi sie 1/12? To ze urlop moze cofnac z
    waznych przyczyn to wiem ale czy ten w.w arugment jest zgodny z prawem?

    Bardzo prosze o odp.

  • 2. Data: 2007-12-18 08:19:36
    Temat: Re: urlop a wypowiedzenie w Sylwestra
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 3. Data: 2007-12-18 15:50:40
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    "Tego czego nie wykorzystasz możesz albo przenieść do następnego
    pracodawcy..." -strzelasz czy masz jakas podstawe prawna?

    pozdr.

  • 4. Data: 2007-12-19 19:29:45
    Od: "jok" <n...@g...pl>

    > Nie, z rozpoczęciem roku masz prawo do wykorzystania całego urlopu. Tego
    > czego nie wykorzystasz możesz albo przenieść do następnego pracodawcy,
    > albo zażądać od tego od którego odchodzisz ekwiwalentu urlopowego.

    a żądany ekwiwalent urlopowy jest wielkosci 26 dni nabytego urlopu czy tez
    1/12 ?
    Przypadkiem nie jest tak ze w roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek
    pracy z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
    przysluguje urlop

    u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym

    do okresu przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy,

    chyba ze przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop

    w przyslugujacym mu lub w wyzszym wymiarze.