  • 1. Data: 2007-12-17 19:07:00
    Temat: czy nagranie filmu z DVB-S jest legalne?
    Od: RafalM <r...@g...com>

    Witam,
    Czy nagranie filmu z DVB-S/TV (dokladnie chodzi o TVN) i przechowywanie
    na wlasny uzytek na HDD jest legalne?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-17 20:08:04
    Temat: Re: czy nagranie filmu z DVB-S jest legalne?
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 20:07:00 +0100, RafalM napisał(a):

    > Witam,
    > Czy nagranie filmu z DVB-S/TV (dokladnie chodzi o TVN) i przechowywanie
    > na wlasny uzytek na HDD jest legalne?

    Kodeks karny definiuje jako kradziez (jesli chodzi o wartosci
    intelektualne, niematerialne) tylko programy komputerowe. Pozostale
    wartosci, w tym filmy, podlegaja domyslnie nieograniczonemu dozwolonemu
    uzytkowi. Prawo tylko ogranicza sposob nabycia (uzyskania) i
    rozpowszechnianie. Ograniczeniem jest przede wszytkim sluszne prawa tworcy
    i/lub wlasciciela. Szczegolnie prawo do wynagrodzenia.
    Na pana pytanie odpowiadam twierdzaca. Przechowywanie i nagranie jest
    legalne, prawo takze dopuszcze rozpowszechnianie w obrebie ludzi, ktorzy
    pozostaja z Panem w stosunku towarzyskim.

  • 3. Data: 2007-12-17 20:08:36
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    > Czy nagranie filmu z DVB-S/TV (dokladnie chodzi o TVN) i przechowywanie na
    > wlasny uzytek na HDD jest legalne?
    tak

  • 4. Data: 2007-12-17 20:55:19
    Od: ioo <b...@i...prv.pl>

    the_foe wrote:

> [...]
    > legalne, prawo takze dopuszcze rozpowszechnianie w obrebie ludzi, ktorzy
    > pozostaja z Panem w stosunku towarzyskim.

    Obawiam sie, ze _korzystanie_ a nie _rozpowszechnianie_ i wiecej niz w kk na
    ten temat jest w ustawie o p.a. Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze tak,
    nagrywanie na wlasny uzytek programu tv jest legalne (chyba, ze telewizja
    nadawala utwor premierowo bez zgody tworcy... ;)

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 5. Data: 2007-12-18 12:03:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fk6of9$i5v$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    ioo <b...@i...prv.pl> wrote:

    > [...]
    >
    > Obawiam sie, ze _korzystanie_ a nie _rozpowszechnianie_

    Przedpisca źle się wyraził. Taki film nagrany na płytce mogę pożyczyć
    koledze, który może go sobie przegrać w ramach dozwolonego użytku -
    chyba że nie wiem o jakichś zmianach UoPAiPP.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 6. Data: 2007-12-18 12:20:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.12.2007 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> napisał/a:
    > Przedpisca źle się wyraził. Taki film nagrany na płytce mogę pożyczyć
    > koledze, który może go sobie przegrać w ramach dozwolonego użytku -
    > chyba że nie wiem o jakichś zmianach UoPAiPP.

    Podaj konkretny przepis który pozwala na wykonanie ww. kopii egzemplarza.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-12-18 14:57:50
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 21:55:19 +0100, ioo napisał(a):

> [...]
    > nagrywanie na wlasny uzytek programu tv jest legalne (chyba, ze telewizja
    > nadawala utwor premierowo bez zgody tworcy... ;)

    na jedno wychodzi, zgodnia z prawem, nie da sie nielegalnie rozpowszechniac
    wartosci objetych prawem autorskim (procz programow komputerowych). W tym
    przypadku korzystanie i rozpowszechnianie jest tozsame.

  • 8. Data: 2007-12-18 14:59:37
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 20:20:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Podaj konkretny przepis który pozwala na wykonanie ww. kopii egzemplarza.

    W naszym stanie prawnym, inaczej niz jest na Wyspach, dozwolenie okresla
    brak zakazu. Tak wiec to ja pytam, zeby Pan podal konkretny przespis ktory
    zakazuje.

  • 9. Data: 2007-12-18 15:53:21
    Od: ioo <b...@i...prv.pl>

    the_foe wrote:

    > W naszym stanie prawnym, inaczej niz jest na Wyspach, dozwolenie okresla
    > brak zakazu. Tak wiec to ja pytam, zeby Pan podal konkretny przespis ktory
    > zakazuje.

    art. 17. ust. o p.a. i p.p.

    zanim wytoczysz dziala dowolonego uzytku poczytaj sobie o polach
    eksploatacji (a w szczegolnosci art. 50)

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 10. Data: 2007-12-18 16:26:47
    Od: ioo <b...@i...prv.pl>

    the_foe wrote:

    > W tym przypadku korzystanie i rozpowszechnianie jest tozsame.

    ze co? ogladanie na kanapie starych odcinkow Wojewodzkiego z zakurzonego
    VHSa jest tozsame z puszczaniem ich publicznie na pokazach plenerowych??
    ales pojechal...

    a tekst, ze nie da sie nielegalnie rozpowszechniac, to juz mi trollizmem
    pachnie...

    --
    pozdrawiam,
    ioo.