  • 21. Data: 2011-11-28 10:08:49
    Temat: Re: upublicznianie notatek z wyk?adów, a ochr. w?asno?ci intelekt. - czy s? jakie? regulacje?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Nov 2011, witek wrote:

    > to jest straszna dziura, bo to w ogóle nie jest unormowane

    Co nieunormowanego widać w tym przepisie, albo inaczej: czym praca
    wykładowcy różni się od pracy np. programisty, że treść stanowiąca
    wykonanie tej pracy - czyli np. wymieniane tu w wątku rysunki i inne
    takie - nie miałyby "przejść prawnie" na pracodawcą?
    Oczywiście z p. widzenia dyskusji o prawie wykorzystania przez
    słuchacza stroną - zamiast wykładowcy - będzie uczelnia, ale pozostańmy
    tu przy samym fakcie "przejścia praw" (bez rozpatrywania czy to
    na coś studentowi pozwala lub nie pozwala).

    > i jak narazie
    > wszystko to traktują jako temat "nie ruszac bo zacznie smierdziec".
    > Uzywane jest w zasadzie tylko do policzenia 50% KUP i do niczego więcej.

    IMO zaakceptowanie 50% KUP w sposób "oczywisty" prowadzi do wniosku,
    że wykładowca dobrowolnie pozbywa się *ewentualnych* praw majątkowych
    na rzecz uczelni.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-11-28 10:19:13
    Temat: Re: upublicznianie notatek z wykładów, a ochr. własno?ci intelekt. - czy sš jakie? regulacje?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Nov 2011, s...@a...pl wrote:

    [...komuś, BTW: piętno za brak wrotek!...]

    > Wykładowcy pogledają innym ustawom i wewnętrzym regulaminom uczelni.

    Z tego wcale nie wynika, że nie podlegają takiej czy innej ustawie.

    > W tym wątku nie ma to kompletnie znaczenia.

    A to może oczywiście być prawdziwe, tyle, że trzeba wskazać które
    aspekty zachowania wykładowcy nie podlegają pod taką czy inną ustawę,
    skoro negujesz podleganie.
    Ale jestem skłonny się zgodzić że wszystkie ;)
    (zaś poprzednikowi chodziło o podleganie tego kto *korzysta*
    z wykładu, a nie wykładowcy).

    > Nadal pytam. Bo? Może jakiś przepis (poza wewnętrznym regulaminem uczelni)?

    "Prawo kaduka"? :)
    Kiedyś w przychodzi zostałem (słownie) zaatakowany za fotografowanie
    godzin przyjmowania pacjentów :P

    pzdr, Gotfryd