  • 1. Data: 2011-11-23 11:51:38
    Temat: wymiar urlopu
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Znajoma mnie poprosiła abym poszukał a ja nawet nie wiem gdzie :(
    To jest nauczycielka (pełny etat) która na wiosnę urodziła, później macierzyński
    (część przed wakacjami a reszta po wakacjach) i następnie jakieś 2 tygodnie
    urlopu wypoczynkowego.
    I chodzi o to kiedy ma wrócić do pracy, oczywiście u niej w szkole księgowa
    wyliczyła jakąś datę ale znajoma twierdzi że zmieniły się jakieś przepisy
    odnośnie urlopu i nie liczy się tygodni tylko dni robocze i że powinna do pracy
    wrócić kilka dni później.
    Czy ktoś wogóle jest w temacie i podpowie gdzie szukać właściwych przepisów albo
    kto w takiej kwestii może zająć wiążące stanowisko?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-11-23 16:06:47
    Temat: Re: wymiar urlopu
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 12:51:38 Piotr <h...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > Czy ktoś wogóle jest w temacie i podpowie gdzie szukać właściwych
    > przepisów albo kto w takiej kwestii może zająć wiążące stanowisko?

    Zasady wyliczania urlopu pewnie trzeba z Kodeksu pracy przyjąć, a kartę
    nauczyciela przeczytać pod kątem przepisów szczegółowych, modyfikujących
    regulację kodeksową.

    Tu jest link do Kodeksu pracy:
    http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19740240141&t
    ype=3

    To ujednolicona wersja, obowiązująca dziś (uwzględnia wszystkie zmiany,
    które zostały ogłoszone do dnia dzisiejszego).

    Zacznijcie od art. 154(2)

    Jest tam napisane w par. 2, że jeden dzień urlopu odpowiada 8 godzinom
    pracy. Par 3 mówi, że stosuje się to odpowiednio do pracowników, dla
    których dobowa norma czasu pracy jest niższa, niż 8 h.

    Trzeba sprawdzić w Karcie Nauczyciela, jaki jest dobowy wymiar czasu pracy
    nauczyciela.

    Tu jest natomiast Karta Nauczyciela (wersja obowiązująca dziś):
    http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19820030019+2
    002%2401%2401&type=3

    Możliwe, że są jakieś dodatkowe, szczególne regulacje urlopów
    nauczycielskich.

    Jeśli sobie nie poradzicie, odezwij się jeszcze raz, pomogę.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 3. Data: 2011-11-24 23:18:20
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Proste Prawo" wystukał w wiadomości :
    > Jeśli sobie nie poradzicie, odezwij się jeszcze raz, pomogę.

    dziękuję pięknie :)