  • 1. Data: 2011-11-23 20:15:41
    Temat: Biegli sądowi - wynagrodzenia a VAT
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Od kilku lat zabawa przednia, korespondencja, NSA, listy, zapytania
    A problem prosty niby
    Biegli mają płacić WAT czy nie?
    Kto w końcu płaci VAT? Zamawiający czyli sąd czy wykonawca?
    Ci co sadzą, że stanowią prawo to co jeden to ma inne zdanie.
    Nawet nie zauważyli, że biegły:
    - może prowadzić działalność gospodarczą i być biegłym z tej dziedziny którą
    wykonuje na co dzień,
    - może prowadzić działalność gospodarczą i nie być biegłym z tej dziedziny
    którą wykonuje na co dzień a biegłym jest z całkiem innej dziedziny,
    - jest na etacie i wariacje jak wyżej,
    - biegły jest emerytem i nie prowadzi żadnej działalności gospodarczej,
    - sąd szuka jelenia i na biegłego /jednorazowo / wyznacza jakiegoś
    fachowca - i tu same problemy bo ten powołany nie zna pułapek z VATem i jest
    w tym momencie ugotowany,
    Za każdym razem z tym wynagrodzeniem biegłego jest jak sądzę inny problem
    Dodam do tego pewne wyjątkowości w działaniu sądów:
    - biegły wystawia rachunek a sąd odrzuca możliwość zapłaty albo przerywa
    działania biegłego np przy 80% zaawansowania i z zapłaty nici,
    - biegły wystawia rachunek a sąd zmniejsza dwu, trzy krotnie wynagrodzenie -
    żeby był śmiesznie to np sąd nakazał stronom wpłacenie 3 tys na opłacenie
    biegłego, biegły wystawia rachunek na 2 tys a sąd mówi, że to jest warte
    1000 zł
    - biegły wystawia rachunek i czeka pół roku albo i więcej na wypłatę,
    - biegły wystawia rachunek i pisze w rachunku, że przy wypłacie maja byc
    potrącone podatki a więc wszystkie podatki
    Jest co prawda dokument który mówi, że sądy maja zwiększać wynagrodzenie dla
    biegłych o VAT ale ja nie znam ani jednego takiego przypadku.
    Przy czym to zwiększanie to komu? Bo sąd nie zna statusu zatrudnienia
    biegłego
    - ma działalność czy nie ma,
    - dopisał sobie wcześniej VAT czy nie?
    Zdrowia życzę jak mawiał w takich sytuacjach gen. Nowicki
    SJS

  • 2. Data: 2011-11-24 04:08:57
    Temat: Re: Biegli sądowi - wynagrodzenia a VAT
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 21:15:41 SJS <s...@o...eu> napisał(a):

    > Od kilku lat zabawa przednia, korespondencja, NSA, listy, zapytania
    > A problem prosty niby
    > Biegli mają płacić WAT czy nie?

    Pytanie zbyt ogólnie zadane, żeby można było jednoznacznie odpowiedzieć.

    Na tak postawione pytanie można stwierdzić jedno: biegli mają obowiązek
    naliczyć i odprowadzić VAT w sytuacjach opisanych w przepisach ustawy o
    podatku od towarów i usług.

    Jak konkretnie wygląda sytuacja, w związku z którą zadałeś pytanie?

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 3. Data: 2011-11-24 06:14:42
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > podatku od towarów i usług.
    >
    > Jak konkretnie wygląda sytuacja, w związku z którą zadałeś pytanie?

    Biegły na emeryturze
    Na złożonym do sądu rachunku wpisane - po potraceniu podatku prosze o
    przelew na...
    SJS

  • 4. Data: 2011-11-27 17:40:40
    Od: "hejka!" <a...@o...pl>

    >Biegły na emeryturze

    ni ma znaczenia. Jak rozlicza VAT?

    Ania z Kancelarii

  • 5. Data: 2011-12-04 16:05:11
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Wiesz co, na Twoim miejscu napisałbym list z tym pytaniem do ministra
    sprawiedliwości.

    A i wrzuć nam później odpowiedż tamtejszych przyd.... (znaczy zastępców), bo
    zdrowy śmiech i kabaret nikomu jeszcze nie zaszkodził nawet w ponurych
    czasach.

    Z syndykami w końcu uregulowali, co do biegłych też coś za uszami latało.

    -----