  • 1. Data: 2003-09-25 13:04:25
    Temat: upoważnienie do prowadzenia auta
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Witam i poroszę o pomoc w poniższej kwestii:
    Czy pracownik (nie etatowy kierowca) musi posiadać jakieś specjalne
    upoważnienie od pracodawcy (oczywiście poza prawem jazdy, ubezpieczeniem
    etc) do kierowania pojazdem służbowym, stanowiącym własność pracodawcy.
    Jeśli tak - proszę o podstawę prawną?
    Czy wystawiona przez pracodawcę karta drogowa nie jest jednoznaczna z
    wyrażeniem zgody na korzystanie z takiego pojazdu.
    Proszę o pomoc i wskazówki
    pozdrawiam JO

  • 2. Data: 2003-09-25 15:46:45
    Temat: Re: upoważnienie do prowadzenia auta
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    pracodawca musi wydać na piśmie zezwolenie na prowadzenie pojazdu
    służbowego, jednak przedtem musisz przejść szkolenie dotyczące zasad BHP
    itp. prowadzenia kart drogowych...... Oczywiście policja nie może od ciebie
    zarządać okazania karty drogowej.

  • 3. Data: 2003-09-25 18:50:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | służbowego, jednak przedtem musisz przejść szkolenie dotyczące zasad BHP
    | itp. prowadzenia kart drogowych...... Oczywiście policja nie może od

    A jakaś podstawa prawna? Tak z ciekawości, bo na razie nie protestuję.
    Chodzi mi głównie o obowiązek pisemnego wydania zezwolenia na prowadzenie
    pojazdu.

  • 4. Data: 2003-09-26 07:32:46
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "jacobs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > służbowego, jednak przedtem musisz przejść szkolenie dotyczące zasad BHP
    > itp. prowadzenia kart drogowych...... Oczywiście policja nie może od

    Szkolenie BHP? na jednorazowe korzystanie z samochodu.
    A kart drogowych to w ogóle nie ma obowiązku prowadzenia - to jak z tym
    wszystkim jest naprawdę i gdzie szukać przepisów?
    JO

  • 5. Data: 2003-09-26 08:13:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > upoważnienie od pracodawcy (oczywiście poza prawem jazdy, ubezpieczeniem
    > etc) do kierowania pojazdem służbowym, stanowiącym własność pracodawcy.

    Prawnie nic nie jest wymagane.
    Każdy może wsiąść i jechać.Policji nic do tego.

    Podzr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-09-26 08:14:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "jacobs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pracodawca musi wydać na piśmie zezwolenie na prowadzenie pojazdu

    Jeśli już musisz pisać bzdury to rób to przynajmniej zgodnie z netykietą
    czyli pod a nie nad cytatem.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-09-26 08:15:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A jakaś podstawa prawna? Tak z ciekawości, bo na razie nie protestuję.

    I tak protesty się na nic nie zdają.
    Bzdury pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-09-26 09:34:47
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    > Prawnie nic nie jest wymagane.
    > Każdy może wsiąść i jechać.Policji nic do tego.
    >

    > Podzr
    > Leszek

    Dzięki wielkie
    pozdrawiam JO