  • 181. Data: 2022-02-08 15:23:26
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Feb 2022 15:13:24 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Spierdalaj.

    Dlaczego zniżasz się do nienawiści?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 182. Data: 2022-02-08 15:28:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 15:03, J.F pisze:

    > PiS obecnie dziala niczym PZPR, to kto wie, co by wymyslil :-)
    >
    > Poza tym zobacz, ze konwersja z rolnictwa do przemyslu dotyczyla wielu
    > krajow po wojnie, wiec cholera wie, jak by sobie inne partie
    > poradzily.
    > Z drugiej strony - w zachodniej europie bylo wtedy przejscie do
    > socjalizmu, ale takiego kapitalistycznego ...

    Czyli nie wiesz?

    > Przed 1981 nie bylo embarga, a dewiz i tak zabraklo.

    Czytałeś chociaż, na co odpowiadasz?

    > na ksiezycowej ekonomii.

    Tak Ci mówili w TV?
    Gratuluję źródła wiedzy.

    > laptopy to jeszcze ten okres.
    > Tanie skladane komputery ... jak najbardziej.
    > Tylko szybko sie okazalo, ze panstwowy gigant nie jest w stanie tego
    > tanio zrobic.

    No to pokaż mi prywatnego giganta który to robi w Polsce.

    > P.S. Elwro robilo zasilacze do pecetow ... a przynajmniej skladalo,
    > bo mialy bezpiecznik.
    > Oraz obudowy do pecetow - znamienne tym, że ze srubkami metrycznymi na
    > plaski srubokret.

    srubki są do dzisiaj metryczne i o co chodzi?

    > Skad im sie taka produkcja wziela ?

    > Nie zartuj.
    > Nowoczesna to ona byla w 1970.
    > A przyszedl rok 1990, rynek nie chcial juz Odry, ani RIADa,
    > ani nawet Juniora/Spectrum, tylko klona IBM PC.

    Przecież piszę, że była nowoczesna.

    Rok 1990 to już nie PRL.

    > Kiepsko trafiles. FSO sprzedano Daewoo, ktory trzaskal dalej polonezy,
    > ale tez zainwestowal w produkcje tico, matiza i lanosa.
    > Polonezy przestaly byc kupowane przez ludzi, ale swietlana przyszlosc
    > moglaby czekac fabryke, gdyby nie kryzys w Azji, bankructwo Daewoo,
    > odsprzedaz czesci motoryzacyjnej ... po czym sie okazalo, ze FSO nikt
    > nie chce.

    Idź i popatrz na tereny byłej FSO i wtedy zabieraj głos.
    Że co? Matiza też nikt nie chce?

    > Teraz podobnie moze byc z FSM Gliwice, tzn Oplem.
    > No i Fiatem.

    > No to akurat CAD dopiero wchodzil.

    I co?

    > Tak umiarkowanie starczaly, bo towarow nie mozna bylo kupic.
    > Tzn obywatelom by starczaly, ale w kraju cos bylo nie tak, skoro
    > brakowalo.

    Słuchaj uważniej propagandy bo kiepsko powtarzasz i zaczynasz się plątać.

    > No ale dobra - na rzeczy powszechne starczaly, ale na komputery juz
    > nie starczaly. Wiec jak chcesz skompueryzowac zaklady?

    Może nie wieesz, ale w tamtych czasach nie było komputerów ani na
    zachodzie ani na wschodzie.

    > Starczaly na malucha.
    > Wyrob samochodopodobny :-)

    I czemu rżysz?

    > Owszem, musze przyznac, ze krajowa elektronika w 1980 byla zacofana
    > tak ok 10 lat, co wtedy jeszcze nie bylo duzo.
    > I moglibysmy utrzymywac ten dystans, tylko ... przyszla era
    > mikroprocesorow, a u nas co? spawacz zamknal granice.

    Nie spawacz tylko Reagan.

    > Przyszedl rok 1990, swiat zrobil spory postep, a krajowe fabryki nie.
    > No i padly.
    >
    > A potem sie okazalo, ze europejska elektronika tez padla.
    >
    > J.

    Ale że co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 183. Data: 2022-02-08 15:32:21
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 15:15, J.F pisze:
> [...]
    0(nadal)%20pracuje%20w%20naszych%20kopalniach.pdf

    > No coz - jak sobie dobrze radzi, to wyciecie moze byc trudne lub
    > nieoplacalne.
    > Chyba, ze wcale sobie tak dobrze nie radzi, ale korzysta na tanich
    > surowcach po znajomosci i pracownikach.

    Tia... złom zbierają i klepią w piwnicy

    > No ale wracamy do pytania - komu i ile sprzedaje, i czy da sie zarobic
    > na wycieciu.

    > Ale najtaniej sie sklada w Chinach.
    > Patrz na Apple - produkcja/montaz w Chinach, komponenty z Chin,
    > Tajwanu, Korei ...

    To w końcu zgadzasz się ze mną czy oponujesz, bo już sam nie wiem...

  • 184. Data: 2022-02-08 20:30:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 15:32:21 +0100, Wiesiaczek wrote:

    0(nadal)%20pracuje%20w%20naszych%20kopalniach.pdf

    > Tia... złom zbierają i klepią w piwnicy

    Zlom pewnie zbieraja.
    Ale jest istotne, czy np stal maja po rynkowych cenach, czy nizszych.\

    A przeciez to samo bylo u nas - rok 1989 - fabryka dziala na pelnych
    obrotach, jest produkcja, jest zbyt, przyszedl rok 1990 - produkcja
    okazala sie nieoplacalna.

    > To w końcu zgadzasz się ze mną czy oponujesz, bo już sam nie wiem...

    oponuje w kwestii tego skladania z chinskich komponentow.
    składa sie z chinskich komponentow, ale skladaja Chinczycy, bo taniej
    :-(

    no dobra, cos tam jeszcze sie w cywilizowanym swiecie sklada.
    Np pralki, zmywarki, lodowki,

    J.

  • 185. Data: 2022-02-08 21:23:57
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 20:30, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A przeciez to samo bylo u nas - rok 1989 - fabryka dziala na pelnych
    > obrotach, jest produkcja, jest zbyt, przyszedl rok 1990 - produkcja

    I pewnie nie wiesz, dlaczego?

  • 186. Data: 2022-02-08 23:17:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Feb 2022 21:23:57 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > I pewnie nie wiesz, dlaczego?

    Wiem. Jak obywatele przestali zarabiac po 20$, to sie okazalo, ze
    eksport nieoplacalny.
    A w ogole obywatele wola lepszy sprzet - zachodni lub wschodni.

    A srednie zarobki na Bialorusi jakie?

    J.

  • 187. Data: 2022-02-09 00:50:13
    Od: n...@i...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > No to teraz porównaj, która partia efektywniej rządziła: PZPR czy PIS
    > albo inna PO?
    > Wyobraź sobie odbudowę kraju po wojnie robioną przez obecne partie.

    Cóż, EURO gościliśmy, czego nie udało się zrobić twojej ukochanej PZPR.

    Dlaczego, jako socjalistyczny komuch, siedzisz dalej w PL?

  • 188. Data: 2022-02-09 06:00:01
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 08.02.2022 o 23:17, J.F pisze:

    > Wiem. Jak obywatele przestali zarabiac po 20$, to sie okazalo, ze
    > eksport nieoplacalny.
    > A w ogole obywatele wola lepszy sprzet - zachodni lub wschodni.
    >
    > A srednie zarobki na Bialorusi jakie?

    No to mało wiesz i gadasz bzdury.
    I co tu mają średnie zarobki na Białorusi?
    Nie martw się, mają lepsze samochody niż my.

  • 189. Data: 2022-02-09 06:02:05
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 09.02.2022 o 00:50, n...@i...pl pisze:

    > Cóż, EURO gościliśmy, czego nie udało się zrobić twojej ukochanej PZPR.

    Jasne, PZPR nie dopuściła do kolonizacji Polski, dopiero Solidarność
    sprzedała kraj za świecidełka.

    > Dlaczego, jako socjalistyczny komuch, siedzisz dalej w PL?

    Gówno Cię to obchodzi.

  • 190. Data: 2022-02-09 07:49:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08.02.2022 o 20:30, J.F napisał:

> [...]
    > :-(
    >
    > no dobra, cos tam jeszcze sie w cywilizowanym swiecie sklada.

    W zasadzie wina trochę polskich firm. Pracowałem w jednej firmie
    produkującej elektronikę przemysłową. Na początku to do czego nie
    mieliśmy maszyn zlecaliśmy na zewnątrz (małe partie więc nie opłaca się
    takich maszyn kupować). Na początku patriotycznie w Polsce, ale część
    wykonawców podniosło ceny kilkukrotnie, a pozostali partaczyli robotę i
    robili nieterminowo. Co ciekawe Chińczycy przyjmowali zlecenia, pomimo
    wysyłki do Chin materiałów, usługa była wykonana lepiej, szybciej i
    taniej. I to nie jest głównie koszt ludzki - bo większość tu robią
    maszyny, trzeba tylko prawidłowo wprowadzić dane oraz dopilnować by w
    odpowiednich podajnikach znalazły się odpowiednie elementy we właściwy
    sposób ułożone. I to przerasta większość polskich firm. Ba mam
    znajomego, co projektuje i wykonuje urządzenia dla hobbystów. Po
    doświadczeniach z polskimi firmami, pomimo że serie produkcyjne ma
    jeszcze mniejsze, też zaczął zamawiać w Chinach. Dokładnie z tych samych
    powodów.

    --
    http://zrzeda.pl