  • 11. Data: 2008-01-08 08:42:58
    Temat: Re: umowa zlecenie na koniec miesiaca - cd.
    Od: "Tadeusz" <t...@s...precz.pl>

    Użytkownik "bartekE320" <> napisał w wiadomości

    > Hmm, serio? A co decyduje o tym czy to jest umowa o prace, czy dzielo?

    decyduje to co, gdzie i kiedy robisz....

    umowa o pracę jest wtedy gdy:
    - pracujesz pod kierownictwem pracodawcy (ktoś mówi ci co masz robić)
    - pracujesz w wyznaczonym czasie (określone godziny pracy)
    - pracujesz w wyznaczonym miejscu (ktoś mówi gdzie
    masz pracować i wcale nie musi to być biurko w firmie)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 12. Data: 2008-01-08 13:31:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flvact$rsq$1@news.onet.pl bartekE320 <k...@g...com>
    pisze:

    > Hmm podpisalem sie bez daty... Poradzcie mi co moge teraz zrobic? Co im
    > dzis powiedziec? Juz sie pogubilem.
    Tamta umowa (za grudzień) to już bez znaczenia - antydatowana ale podpisana,
    rozliczona, słowem - po sprawie.
    Teraz zawarłeś nową umowę - na razie zasadniczo w formie ustnej, ale
    zawarłeś, wypadałoby dotrzymać, niektórzy tak robią.
    Między tobą a zamawiajacym dzieło (czy też zlecającym) nie ma jakiejkolwiek
    zależności służbowej gdyż nie istnieje stosunek pracy (chyba, że istnieją ku
    temu przesłanki a ty chciałbyś tego dowodzić).
    Stąd jeśli zerwiesz umowę to może on jedynie dochodzić jakichś roszczeń
    (odszkodowawczych?) na drodze cywilnoprawnej.
    Rada? Zarządaj (pisemnie!) natychmiastowego sporządzenia formalnej umowy w
    formie pisemnej, do czasu jej przedstawienia odmów realizacji zadań, jak już
    umowa będzie możesz się nie zgodzić z warunkami, przedstawiać żądania i
    uskuteczniać podobne manewry, itd. itp.
    Tylko czy to ma sens?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-01-08 14:36:25
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    "Tadeusz" <t...@s...precz.pl> wrote in message
> [...]
    > - pracujesz w wyznaczonym miejscu (ktoś mówi gdzie
    > masz pracować i wcale nie musi to być biurko w firmie)

    I tak jest. Mam supervisora, ktory mowi jak mam robic te ankiety. Pracuje w
    dni, ktore sobie wybiore w grafiku, w godzinach od 17-21. Pracuje takze w
    wyznaczonym miejscu - w ich siedzibie...