  • 1. Data: 2008-01-07 19:38:05
    Temat: zwolnienie lekarskie z Irlandii
    Od: "magi" <m...@w...pl>

    Witam czy nasz ZUS i polscy pracodawcy honoruja zwolnienia lekarskie z
    zagranicy?

    pozdr
    magi

  • 2. Data: 2008-01-07 20:00:02
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie z Irlandii
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "magi" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam czy nasz ZUS i polscy pracodawcy honoruja zwolnienia lekarskie z
    > zagranicy?

    Raczej nie.

  • 3. Data: 2008-01-07 20:09:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    magi wrote:
    > Witam czy nasz ZUS i polscy pracodawcy honoruja zwolnienia lekarskie z
    > zagranicy?

    zapomnij

  • 4. Data: 2008-01-08 09:10:11
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 7 Sty, 21:09, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zapomnij

    Zastanawiam sie dlaczego? Przeciez jestesmy wewnatrz Unii i jesli
    nasze ubezpieczenie zdrowotne pozwala nam na leczenie za granica
    naszego kraju, to dlaczego ZUS nie mialby uwzglednic zwolnienia
    lekarskiego wystawionego za granica? A co w przypadku kiedy na urlopie
    np dopadnie nas jakas choroba, czy zlamiemy noge i jestesmy
    "obslugiwani" przez zagranicznych lekarzy?

    Wydaje mi sie ze ZUS nie ma prawa odmowic honorowania takiego
    zwolnienia, ale byc moze nalezaloby je oficjalnie przetlumaczyc na
    jezyk polski.

  • 5. Data: 2008-01-08 15:56:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

> [...]
    >
    > Wydaje mi sie ze ZUS nie ma prawa odmowic honorowania takiego
    > zwolnienia, ale byc moze nalezaloby je oficjalnie przetlumaczyc na

    ponieważ irlandzki lekarz nie wystawia zwolnienia ZUSowskiego.

  • 6. Data: 2008-01-08 19:24:01
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 8 Sty, 16:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ponieważ irlandzki lekarz nie wystawia zwolnienia ZUSowskiego.

    Z drugiej strony zgodnie z TWE i swobodami przepływu państwo nie może
    dyskryminować ze względu na pobyt w innym kraju członkowskim.

  • 7. Data: 2008-01-08 20:52:56
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>

    > ponieważ irlandzki lekarz nie wystawia zwolnienia ZUSowskiego.

    Sugerujesz, że w przypadku np. wypadku i związanego z nim pobytem w szpitalu
    w czasie podróży służbowej poza granicami kraju, pracownik ma do wyboru:
    (a) ściągnąć za granicę polskiego lekarza wypełniające druki ZUS;
    (b) wziąć sobie urlop;
    (c) dogadać się z pracodawcą i odpracować pobyt szpitalu w weekendy?

    Pozdr.!
    (D)

  • 8. Data: 2008-01-08 22:23:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Z drugiej strony zgodnie z TWE i swobodami przepływu państwo nie może
    > dyskryminować ze względu na pobyt w innym kraju członkowskim.

    Chesz być pierwszym, który dojdzie aż do TK w wojnie z ZUS?

  • 9. Data: 2008-01-09 12:01:06
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 8 Sty, 23:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Chesz być pierwszym, który dojdzie aż do TK w wojnie z ZUS?

    W sumie to mógłby wystarczyć wniosek na etapie sądowym o złożenie
    przez sąd pytania prawnego do ETS-u.