  • 11. Data: 2007-09-27 20:38:23
    Temat: Re: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Od: "DjAvX" <n...@o...pl>

    Moze przyblize wam troche moja umowe,

    nazywa sie toto "Kontrakt o uslugi informatyczne (na warunkach umowy
    zlecenia)"
    wazniejsze paragrafy:

    2. Zleceniobiorca zobowiazuje sie do :
    a: obslugi administracja serwerow
    b: programowania systemu sprzedazy

    5:
    1. Umowa moze zostac rozwiazana w kazdym czasie za porozumieniem stron.
    2. Umowa moze zostac rozwiazana przez Zleceniodawce z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia wynaszacego 14 dni.
    3. Umowa moze zostac rozwiazana przez Zleceniobiorce z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia wynaszacego jeden miesiac.
    4. W razie razacego niewywiazania sie ktorejkolwiek ze stron z warunkow
    umowy, druga strona moze rozwiazac umowe bez zachowania okresu
    wypowiedzenia.

    7.
    Zleceniobiorca oswiadcza iz jest swiadomy ze do niniejszej umowy
    zastosowanie maja przepisy kodeksu cywilnego i inne przepisy dotyczace
    zlecenia.

    9 Zleceniobiorca sam organizuje i kieruje swoja praca w szczegulnosci sam
    decyduje o czasie i sposobie wykonywania umowy

    #####

    Nazwazniejsze co mnie interesuje to czy rozwiazanie tej umowy moze nastapic
    w srodku miesiaca? czyli np wypowiadam ja 15 i wykonuje zlecenie do 15
    kolejnego miesiaca (zachowujac ten miesiac)

    I kolejne pytanie czy w zwiazku z paragrafem 9 moge wykonywac ta prace
    zdalnie czy musze byc w siedzibie firmy?

    Z gory dzieki za odpowiedzi ;)

    --
    DjAvX

  • 12. Data: 2007-09-27 20:54:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdh43n$mor$1@atlantis.news.tpi.pl DjAvX
    <n...@o...pl> pisze:

    > Moze przyblize wam troche moja umowe,
    > nazywa sie toto "Kontrakt o uslugi informatyczne (na warunkach umowy
    > zlecenia)"
    Powinno być umowa-zlecenie.

    > wazniejsze paragrafy:
    > 2. Zleceniobiorca zobowiazuje sie do :
    > a: obslugi administracja serwerow
    > b: programowania systemu sprzedazy
    IMO zbyt ogólne. Np. - ile tych serwerów? A jak sie zmieni w trakcie trwania
    umowy? Ja bym żądał precyzyjniejszych zapisów. Też miewałem takie ogólniki w
    różnych umowach i zawsze na to uważałem.

    > 5:
    > 1. Umowa moze zostac rozwiazana w kazdym czasie za porozumieniem stron.
    OK.

> [...]

    > 3. Umowa moze zostac rozwiazana przez Zleceniobiorce z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia wynaszacego jeden miesiac.
    I tu znowu błąd. Jak pisałem wczesniej - ile wynosi miesiąc i jak go liczyć,
    kwestia sporna. Trzeba było zabezpieczyc sobie zapis 30 dni.

    > 4. W razie razacego niewywiazania sie ktorejkolwiek ze stron z warunkow
    > umowy, druga strona moze rozwiazac umowe bez zachowania okresu
    > wypowiedzenia.
    Też OK. W razie czego randka w sądzie.

    > 7.
    > Zleceniobiorca oswiadcza iz jest swiadomy ze do niniejszej umowy
    > zastosowanie maja przepisy kodeksu cywilnego i inne przepisy dotyczace
    > zlecenia.
    Pozornie sprytne, w praktyce bez realnego znaczenia.

    > 9 Zleceniobiorca sam organizuje i kieruje swoja praca w szczegulnosci sam
    > decyduje o czasie i sposobie wykonywania umowy
    To napisał tuman. Pisze się "szczegÓlności".
    Poza tym zapis ma zabezpieczać przed posądzeniem o kamuflowanie stosunku
    pracy, o którym pisałem wcześniej. Ale i tak liczy się stan faktyczny (tu
    kwestia dowodowa).

    > Nazwazniejsze co mnie interesuje to czy rozwiazanie tej umowy moze
    > nastapic w srodku miesiaca? czyli np wypowiadam ja 15 i wykonuje
    > zlecenie do 15 kolejnego miesiaca (zachowujac ten miesiac)
    Dyskusyjne. Nie umiem udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
    IMHO - nie, miesiąc to miesiąc, zaczyna się pierwszego i kończy ostatniego.

    > I kolejne pytanie czy w zwiazku z paragrafem 9 moge wykonywac ta prace
    > zdalnie czy musze byc w siedzibie firmy?
    Możesz zdalnie. Przynajniej w takiej części, w jakiej ten sposób organizacji
    i wykonywania pracy zapewnia realizację przedmiotu umowy. Jak się nie
    sprawdzi to pamiętaj o punkcie 4.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-09-27 21:46:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Powinno być umowa-zlecenie.

    Jest dobrze.
    Zlecenie dotyczy "czynności prawnych" (art. 734 kc.
    A tu widać że stronom chodzi właśnie o świadczenie usług (art. 750 kc).

    > Jak pisałem wczesniej - ile wynosi miesiąc i jak go
    > liczyć, kwestia sporna.

    Żadna sporna. 112 kc.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 14. Data: 2007-09-27 21:55:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdh8cu$9mc$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Jest dobrze.
    > Zlecenie dotyczy "czynności prawnych" (art. 734 kc.
    > A tu widać że stronom chodzi właśnie o świadczenie usług (art. 750 kc).
    Powiedzmy - nie jest wadliwie.
    Powinno byc jak napisałem.

    > Żadna sporna. 112 kc.
    Słusznie.
    Czyli miałem w mojej skromnej opinii rację.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-09-27 21:59:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DjAvX pisze:

    > Czyli jesli zloze wypowiedzenie np 1 pazdziernika miesieczny okres
    > wypowiedzenia zaczyna "dzialac" dopiero od 1 dnia kolejnego miesiaca czyli 1
    > listopada i konczy sie 30 listopada????

    Nie: zaczyna się 1 października, a kończy się 1 listopada.

  • 16. Data: 2007-09-27 22:03:26
    Od: "DjAvX" <n...@o...pl>

    > Żadna sporna. 112 kc.

    Zacytuje tu ten art.

    "Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem
    dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby
    takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca.
    Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem
    ostatniego dnia."

  • 17. Data: 2007-09-27 22:03:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Powinno byc jak napisałem.

    To niby na czym miały polegać te "czynności prawne" ? O ile mi wiadomo
    obsługa serwera nie jest czynnością prawną.

  • 18. Data: 2007-09-27 22:06:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdh9eq$rpg$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Nie: zaczyna się 1 października, a kończy się 1 listopada.
    A o której godzinie?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-09-27 22:09:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    DjAvX pisze:

    > Juz zrobilem sobie metlik w glowie
    > Czyli skladajac wypowiedzenie tej mojej umowy zlecenie 10 pazdziernika
    > miesieczny okres wypowiedzenia konczy sie takze 1 listopada??

    Czy naprawdę to takie trudne? Kończy się 10 listopada.
    Na początku okresu i końcu okresu miesięcznego musi być taka sama
    cyferka. Z wyjątkiem gdy w kolejnym miesiącu nie ma takiej cyferki ->
    wtedy ostatni dzień miesiąca (np. 30 stycznia - 28 lutego -> to też
    miesiąc w rozumieniu kc.

  • 20. Data: 2007-09-27 22:09:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdh9lg$t3v$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > To niby na czym miały polegać te "czynności prawne" ? O ile mi wiadomo
    > obsługa serwera nie jest czynnością prawną.
    Zawarcie umowy.

    --
    Jotte