  • 1. Data: 2005-01-25 15:13:39
    Temat: umowa zlecenie a renta
    Od: "Rycerz Bolko" <r...@W...pl>

    Witam
    Prowadzę małą działalność gospodarczą i pomaga mi kumpel zatrudniony na
    umowę zlecenie. Wynagrodzenie pobiera prowizyjnie wystawiając mi za wykonaną
    prace rachunek. Problem teraz taki, że ten kolega jako student pobiera
    dodatkowo rentę z zusu z powodu przewlekłej choroby na czas kontynuowania
    nauki. Zus co miesiąc podaje kwotę jaką może taki rencista zarobić aby nie
    stracić prawa do renty (kwota w granicach 600 pln). Do tej pory problemu nie
    było bo wynagrodzenie nie przewyższało dozwolonej kwoty, ale za styczeń
    przekroczy.
    Kumpel był w zusie aby dowiedzieć się co ma z tym fantem zrobić. Dały mu
    urzędasy druk na, którym ma wpisać kwotę jaką miesięcznie zarabia. Nie
    pomogło tłumaczenie, że wynagrodzenie jest prowizyjne i nie jest w stanie
    podać takiej sumy. Wcisnęły mu druk i powiedziały, że ma dostarczać
    zaświadczenie o dochodach za dany miesiąc w którym limit zostanie
    przekroczony. Dałem mu rachunek podbity przez wypłacającego wynagrodzenie
    ale urzędasy powiedziały, że takich rachunków to on może mieć kilka i one
    nie wiedzą ile on zarobi. Ja zgłupiałem, nie wiem czy ma chłopina teraz co
    miesiąc latać do us i brać od nich zaświadczenie o dochodach za dany miesiąc
    i rozumiem że wtedy w dochody wliczą mu także rentę ?
    Jeżeli ktoś z was spotkał się już z czymś takim to proszę o pomoc, na jakim
    druku ewentualnie pracodawca ma do zusu wystawić takie zaświadczenie ?
    Jeżeli raz przekroczy ten limit to czy rentę zabiorą mu na stałe czy tylko
    za ten jeden miesiąc ? Może w cholere olać sprawę i niczego im nie nosić bo
    się może w tym burdelu zusowsko-skarbowskim nie połapią ;) Trochę się
    rozpisałem ale chciałem w miarę jasno naświetlić sprawę, z góry dziękuję za
    pomoc.

    Tomek