  • 1. Data: 2005-01-25 14:56:04
    Temat: korekta pit z winy zus-u
    Od: "pietrucha" <p...@p...fm>

    witam .....historia wygląda następująco ...... ZUS przysłał korekte
    rozliczenia za rok 2003 ( dla rencisty) w grudniu 2004 ..... Urząd skarbowy
    chce kwote zaleglosci + odsetki za caly rok ... czy nie powinny być to
    odsetki za okres od otrzymania korekty do momentu wpłaty ?
    i zeby bylo mało US chce pisma proszacego o niekaranie ( absurd ), tak jakby
    było to celowe działanie a nie urzedniczy błąd..

    jak to wyglada od strony prawnej ..... prosze poradzcie.... dlaczego szarak
    ma byc karany za niekompetencje biurw...??

    dzieki ...pozdrawiam..

  • 2. Data: 2005-01-25 15:20:26
    Temat: Re: korekta pit z winy zus-u
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pietrucha wrote:
> [...]
    >
    > jak to wyglada od strony prawnej ..... prosze poradzcie.... dlaczego szarak
    > ma byc karany za niekompetencje biurw...??

    US, i ZUS to dwie różne instytucje i US nie interesuje kto i dlaczego
    zawalił.
    Składasz korektę zeznia i dopłacasz różnicę z odsetkami od 1 maja 2004,
    bo od tego momentu kwota powinna być w US.
    US nie żąda pisma proszącego o nie karanie, tylko o pismo wyjaśnianjące
    co jest powodem składania korekty. Czynny żal. Musisz to napisać, bo tak
    jest w przepisach i oni tego muszą wymagać. Teoretycznie mogą ci dowalić
    karę, ale jak napiszesz wyjaśnienie to na pewno tego nie zrobią.

    Z zupełnie innej strony można na to spojrzeć, kto te odsetki powinien
    zapłacić. Bo na pewni nie ty tylko ZUS i dlatego radzę się z tym udać do
    ZUS po wyjaśnienia, a nie do US. Bo co US winny, że ZUS nawalił.

    Po za tym, czy ten rencista coś dorobił, że samodzielnie się rozliczał,
    czy też zrobił to ZUS na pit-40 a potem ta osoba już sama niczego nie
    wysyłała.
    Jeżeli ta druga sytuacja miała miejsce, to niech to teraz ZUS odkręca
    samodzielnie. Wysyłając korektę PIT-40 jeszcze raz razem z kwotą i
    odsetkami.
    Nie wiem jakiego typu był ten błąd, więc trudno coś powiedzieć więcej.
    Może błąd polegał na tym, że dostaliście jakiś zwrot podatku. No to
    teraz trzeba to oddać, a odsetki powinien zapłacić ZUS, jesli okaże się,
    że trzeba oddać więcej niż udało wam się dostać z powodu błędu.