  • 1. Data: 2005-01-25 14:05:30
    Temat: ALIMENTY POMOCY!!!
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    ALIMENTY POMOCY !!!
    proszę mi pomóc .czy ja będąc po rozwodzie 6 lat mogę płacić byłemu mężowi
    alimenty
    anna

  • 2. Data: 2005-01-25 15:14:53
    Temat: Re: ALIMENTY POMOCY!!!
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Anna_M napisał(a):
    > ALIMENTY POMOCY !!!
    > proszę mi pomóc .czy ja będąc po rozwodzie 6 lat mogę płacić byłemu mężowi
    > alimenty

    możesz
    od dwóch dni toczy się dyskusja na podobny temat, poszukaj

    KG

  • 3. Data: 2005-01-25 15:27:29
    Od: "Maciek" <s...@w...vectranet.pl>

    Tak ,ale tylko gdy on jest samotny i nie pracuje !!!

  • 4. Data: 2005-01-25 15:35:49
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Jan 2005 15:05:30 +0100, Anna_M <n...@w...pl> napisał:

    > ALIMENTY POMOCY !!!
    > prosz? mi pomóc .czy ja b?d?c po rozwodzie 6 lat mog? p?aci? by?emu
    > m??owi
    > alimenty
    > anna

    tak. ale czasami nie.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-01-25 18:07:20
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Anna_M wrote:
    > ALIMENTY POMOCY !!!
    > proszę mi pomóc .czy ja będąc po rozwodzie 6 lat mogę płacić byłemu mężowi
    > alimenty
    > anna

    Reguluje to art. 60 KRiO.
    Generalnie nie musisz płacić, jeśli:
    -Twój ex zawarł nowe małżeństwo
    -po 5 latach od rozwodu, jeśli nie zostałaś w ogóle uznana za winną
    rozkładu pożycia (bo rozwiedliście się bez orzekania o winie)
    Ten 5-letni termin może ostatecznie, w naprawdę wyjątkowych sytuacjach
    zostać przedłużony.

    Oprócz tego nigdy nie musisz płacić, jeśli mąż został uznany za
    *wyłącznie* winnego. (§ 1)

    Co jeszcze? Żebyś musiała płacić, to mąż musiałby się znaleźć w
    *niedostatku*. Chyba, że to ty byłabyś *wyłącznie* winna (bo wtedy
    wystarcza, że rozwód pociąga istotne pogorszenie sytuacji majątkowej -
    ale to raczej kiepski argument po 6 latach od rozwodu).

    Cytat z ustawy:
    Art. 60.
    § 1. Małżonek rozwiedziony, który nie został uznany za wyłącznie winnego
    rozkładu
    pożycia i który znajduje się w niedostatku, może żądać od drugiego
    małżonka rozwiedzionego dostarczania środków utrzymania w zakresie
    odpowiadającym
    usprawiedliwionym potrzebom uprawnionego oraz możliwościom
    zarobkowym i majątkowym zobowiązanego.
    § 2. Jeżeli jeden z małżonków został uznany za wyłącznie winnego
    rozkładu pożycia,
    a rozwód pociąga za sobą istotne pogorszenie sytuacji materialnej
    małżonka niewinnego, sąd na żądanie małżonka niewinnego może orzec, że
    małżonek wyłącznie winny obowiązany jest przyczyniać się w odpowiednim
    zakresie do zaspokajania usprawiedliwionych potrzeb małżonka niewinnego,
    chociażby ten nie znajdował się w niedostatku.
    § 3. Obowiązek dostarczania środków utrzymania małżonkowi rozwiedzionemu
    wygasa w razie zawarcia przez tego małżonka nowego małżeństwa. Jednakże
    gdy zobowiązanym jest małżonek rozwiedziony, który nie został uznany za
    winnego rozkładu pożycia, obowiązek ten wygasa także z upływem pięciu lat
    od orzeczenia rozwodu, chyba że ze względu na wyjątkowe okoliczności sąd,
    na żądanie uprawnionego, przedłuży wymieniony termin pięcioletni.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl